Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1298 ggr
Kirnzy
2/20/18, 7:27 PM

"Hög feber"

Någon som vet vad som kan räknas som hög feber? Kan bara hitta att 39,5+ är feber, men skulle behöva veta vad som räknas som en hög feber.. 40? 42?

Annons:
Aleya
2/20/18, 7:34 PM
#1

Ring och rådfråga veterinären. Det är nog det enklaste sättet att få svar på din fråga

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Kirnzy
2/20/18, 7:48 PM
#2

#2 Jag kanske gör det om jag inte får svar här. Det känns nästan helt omöjligt att inte en enda människa här inne någonsin skulle haft en katt med feber eller vet vad som är rimligt.

OberonsMatte
2/20/18, 8:03 PM
#3

När en av mina katter hade 40,7 sa veterinären att det var hög feber.

Sajtvärd Katter iFokus

Aleya
2/20/18, 8:08 PM
#4

#2 fast ska jag vara ärlig så förstår jag inte varför du inte frågat eventuell veterinär. Menar att om man vet att katten har feber så borde du ju redan där och då ha kontaktat veterinären.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Kirnzy
2/20/18, 8:14 PM
#5

#4 Jag har ingen katt med feber. Jag behöver bara veta vad som är rimligt då jag inte har någon aning. Enligt min kunskap skulle det kunna vara 40 eller 45 då jag inte har kunnat hitta någon fakta om det. #3 Tack! :)

Aleya
2/20/18, 8:22 PM
#6

#5 vad skönt. Lät som det i första inlägget så därför började jag fundera.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
annzoo
2/20/18, 10:22 PM
#7

Om de räknas som hög eller inte kanske även spelar roll vad kattens normala temperatur är? Jag vet ju om man jämför med mig själv som är lågtempad så har feber om jag har 37 och har jag 38 så har jag hög feber

Kirnzy
2/21/18, 6:53 AM
#8

#7 Ja det gör det, men eftersom katten i fråga i finns så spelar det inte någon direkt roll för mig just nu utan jag behöver bara veta vad som kan räknas in :)

Ary
2/21/18, 12:56 PM
#9

Normaltemp på en katt är ca. 38,0 til 39.0. Så jag skulle tro att hög feber börjar runt 40,5  eller 41. Hittar ingen exakt information. Kattens allmänna mående får man ju räkna in. Äter, dricker, kissar, vaken, alert?

OberonsMatte
2/21/18, 4:24 PM
#10

#9 Jag tror att det är väldigt få katter som har en normaltemperatur som ligger på 39 grader. De av mina jag tagit tempen på hemma ligger på 38 eller strax över. Lite förhöjd kan den bli hos veterinären p.g.a. stress, men när min katt hade 40,7 hos veterinären var hon väldigt svag och kunde knappt stå på benen innan vi åkte in, så att hon behövde veterinärvård fanns det ingen tvekan om.

Sajtvärd Katter iFokus

Ary
2/21/18, 5:17 PM
#11

Det är säkert rätt få djur, men det finns uppenbarligen eftersom veterinärvården har det med i temperaturspannet.

Varje katt har sin egen normaltemp vilket man helst ska mäta upp i lugn och ro hemma på sin friska katt.

Upp till toppen
Annons: