Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 4179 ggr
Shqiponja
2/19/18, 12:06 PM

Längre tid hos kattvakt

Jag ska försöka fatta mig kort. Julafton 2016 räddade min make en liten kattunge som var svårt undernärd och misshandlad. Vi bor inte i Sverige kan jag tillägga och där vi bor finns det knappt några djurskyddslagar alls. Kattungen har nu växt upp till en underbar ung herre som vi älskar över allt annat. Möjligheten för oss att återvända till Sverige kom upp och vi fixade alla vaccin, papper och chippade katten. Vi valde lägenhet baserat på att det fanns ett rum som kunde göras till ett kattparadis, vi valde flyttdag baserat på när katten får komma in till EU. Efter många samtal och mail till flygbolag stod det klart att vi skulle behöva ta taxi, färjor, tåg och flygplan för att få med oss katten. Ca 1 vecka i transportbur för katten.Vi blev kontaktade av en transporfirma som lovade att transportera katten på 2 dagar för 8000 kr. Vi gav dom datum och dom sa att vi kunde boka flyg och dom skulle se till att katten kom till Stockholm samma dag som vi landade. Vi förklarade hur viktigt det var eftersom vi fortfarande hade en lång tågresa från Stockholm till Norrland. Allt var klart och vi bokade icke återbetalningsbara biljetter med ett flygbolag. I slutet av förra veckan kontaktade transportfirman oss och krävde 16000 kr och bör datum. Priset för transporten skulle för oss då, med hotell för katten och hotell eller extra resor för oss gå upp till 20000 kr. Då vi påpekade att vi redan satt pris och datum så sa dom att det inte går. Vår värld rasade samman då vi hade 2 väl. Överge vår katt eller förlora chansen att ta oss tillbaka till Sverige. Personerna som lovat att ta hand om katten tills vi kunde hämta honom ändrade sig i sista sekunden och vi stod utan skyddsnät för katten. Vi gick sönder. Det kändes som att någon huggit 1000 knivar i min mage. Att lämna vår katt till en okänd person skulle betyda att vi aldrig skulle få tillbaka honom och han skulle riskera att få ett liv utslängd på gatan. Tack och lov kontaktade en morbror oss. Han och hans fru har haft katt sedan tidigare och letat med ljus och lykta efter en ny katt sedan deras förra gått bort. Vi lovade att om dom tar hand om våran älskade pojke så kommer vi hitta en ny katt till dom då vi kan hämta honom. Dom har en stor gård, totalt kattsäkrad. Morbrorns fru är en av dom få personer som vår katt tillåtit att hålla honom. Självklart är katten orolig då han inte lärt sig att lita på så många personer på grund av hans förflutna. Vi har börjat fara dit på besök så katten vänjer sig, vi kommer imorgon fara dit och sedan ta med en filt som har lukten av morbrorn och hans fru. Vi ska försöka hinna med några övernattningar också nu dom 2 veckorna som är kvar. Vår katt kommer att få med sig alla leksaker och filtar som luktar som oss. Vad mer kan vi göra för att underlätta för vår älskling? Det kommer att ta 2-3 månader innan vi kan återvända och hitta en väg till Sverige med honom. Vi har aldrig varit ifrån vår älskade pojke mer än någon timma, hur ska vi göra nu då vi kommer vara ifrån han flera veckor? Hur ska vi få våran katt att inse att vi inte överger honom, att vi kommer tillbaka. Hur ska vi få honom att känna sig trygg när vi inte är där varje dag? Det känns förjävligt att lämna honom(om än hos underbara människor) men om vi inte far till Sverige nu förlorar vi vår chans och jag hamnar för långt utanför systemet för att kunna ta mig tillbaka.

Stolt "mamma" till katten Yoda

Annons:
vallhund
2/19/18, 12:27 PM
#1

Låter som ni blivit blåsta.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Shqiponja
2/19/18, 12:43 PM
#2

#1 Ja, vi blev riktigt blåsta. En person från transportfirman fortsatte kontakta oss och göra allt värre. Vi var tvungna att hota med anmälningar innan dom slutade trakassera oss

Stolt "mamma" till katten Yoda

kattöga
2/19/18, 2:20 PM
#3

Jag hoppas att katten inte får för stora ytor att röra sig på i början. Låt honom vara innekatt så länge han är där, eventuellt med en mindre rastgård som är säker.

Han behöver få vänja sig i lugn och ro vid de nya människorna och miljön, så ett rum i taget. Låt matplats, liggplatser och toalåda finnas i samma rum i början (toalåda och matplats så långt ifrån varann det går).

Får han för stora ytor att röra sig på innan han accepterat situationen och människorna så är risken stor att det tar lång tid för honom att vänja sig, om han kan "rymma till" ställen att gömma sig i.

Ge honom ett ställe där han kan gömma sig i, det kan räcka med en kartong med en liggdyna e d i. Ett ställe som blir hans trygga punkt och som han kan hålla utkik ifrån utan att synas knappt alls.

Köp Feliway doftavgivare  om de har dem för vägguttag i det land ni bor i nu.Om de inte passar vägguttagen hos er rekommenderar jag att köpa Pet Remedy sprayistället. Feliway kan beställas på Arken Zoo i Sverige, men även direkt från England (vilket blir billigare, åtminstone om man bor i Sverige, trots fraktkostnad). 
(Eller om ni har motsvarande produkter i det land ni bor i nu.)

Feliway sprayen måste man vänta i ca 15 minuter innan man låter katten komma in i det rum man sprayat, för att alkoholen ska hinna dunsta bort.
Medan Pet Remedy sprayen inte har alkohol som måste dunsta, man kan t o m gnida in lite i pälsen vid t ex kinderna på katten, på en gång.

Egna saker, matskålar osv. Bra, som ni tänkt, att lämna klädesplagg, filtar o annat som också doftar er och "hemma".

Samma mat och samma Kattsand som han är van vid bör han få även i det tillfälliga hemmet!

Vilka rötägg till transportföretag! 😡 Jag hoppas ni hittar ett seriöst och pålitligt företag och snart! 
Kan flygbolaget rekommendera något transportföretag? Kan vara värt att ringa o kolla. Eller någon veterinär…?

Men om katten får vänja sig vid sin nya miljö, lite i taget, och i lugn och ro, tror jag att det ska gå bra! 

Stort lycka till!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Shqiponja
2/19/18, 2:42 PM
#4

#3 Ett rum står klart för base-camp. Vi kommer sätta upp det på samma sätt som hans base-camp här hemma. Gården har flera olika avdelningar så utomhus kan dom alltid veta vars han är beroende på vars han fått gå ut. Han är van att vara innekatt och går ofta inte ut frivilligt i första taget. Sprayen finns inte här, tyvärr. Vi kommer att ge dom Kattsand och foder för vistelsen så allt blir rätt samt lämna pengar för veterinär ifall det skulle behövas. Då vi bokar resan för att hämta honom kommer vi att få hjälp av en djurrättsorganisation som kommer att se till att vi får hem honom. Tyvärr hade vi för lite tid för att få deras hjälp den här gången. Angående transportfirman, om ni någonsin ska transportera djur i Europa och blir kontaktade av en firma från Polen kallad Profesjonalista, ett mail från någon kallad Andrzej eller Facebook meddelande från Rafał så boka inte med dom. Det är ett lurendrejeri och dom kommer dubbla priset i sista sekund då ni inte har några andra alternativ

Stolt "mamma" till katten Yoda

Pia-69
2/19/18, 3:05 PM
#5

Betalade ni i förskott till transportfirman från Polen? 😮


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

kattöga
2/19/18, 3:09 PM
#6

#4 Vad skönt att ni får hjälp av en djurrättsorganisation! Förhoppnings-/Troligtvis är de både mer seriösa och tryggare att få hjälp från.

Synd att ni inte har produkterna där ni bor. Finns det inga liknande produkter heller? Kan djurrättsorganisationen/veterinärer rekommendera några avstressande produkter? Xylkene för katt är ett "kosttillskott" som också verkar mot stress, tillverkad av komjölk. Ges i maten. Kanske finns det i ert land? 

Men vad jag har förstått av dina inlägg så är de inte så mycket för att ta hand om katter o hundar på ett värdigt sätt i ditt land…

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
Shqiponja
2/19/18, 3:37 PM
#7

#5 Nej, vi gav dom inte ett öre då betalningen skulle ske då dom kom för att hämta honom. #6 Dom är väldigt seriösa och jobbar hårt för djurens rättigheter här. Jag har varit volontär åt dom sedan jag flyttade hit och matar hemlösa djur och behandlar mindre skador. Dom var upptagna med en stor kampanj för att få in en djurskyddslag här då vi håll på att boka resan så dom hade inte möjlighet att hjälpa då. Tyvärr kan man inte ens lita på alla veterinärer här. Den första vi gick till visste mindre om djurvård än mig. Vi hittade som tur var en underbar veterinär här, så vi vet att om han behöver vård då vi är borta behöver jag bara skicka ett meddelande så har han världens bästa vård 5 minuter senare. Det finns även några riktigt bra veterinärer i huvudstaden men i övrigt är det inte många som bryr sig om djur här. Är så glad att det kommer vara kattmänniskor som tar hand om honom. Jobbet dom gjorde för att förvandla sitt hem för sin förra katt är fantastiskt. Jag kommer använda mina kontakter hos djurrättsorganisationen för att hitta en ny katt som behöver räddas så den kan flytta in dit då vi hämtar når älskling. Ska se om det finns något sätt att få tag i kosttillskottet

Stolt "mamma" till katten Yoda

Pia-69
2/19/18, 9:07 PM
#8

#7 Vilken tur att dom inte fick ett öre av er!😊Hoppas allt löser sig till det bästa för er och Katten!😊👍😻


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Shqiponja
2/20/18, 4:47 AM
#9

#8 tackar, hoppas jag med. Vi har skapat ett så tight band till vår katt, det blir väl så då man aldrig varit ifrån varandra längre än nån timme(Jag är precis som många andra kvinnor här hemmafru). Jag får ofta agera bädd och om jag stänger en dörr mellan mig och katten så får jag höra det. Maken blir attackerad så fort han kommer hem, attackerad med jamande, pussar och gos från katten. Att vara ifrån honom en längre tid är någonting vi aldrig ens tänkt oss. Det har alltid varit så självklart att det skulle vara vi 3, att vara tvungna att vara ifrån katten är så otroligt tungt.

Stolt "mamma" till katten Yoda

Uppkatten
2/20/18, 7:55 AM
#10

Hittade den här länken nyligen när jag egentligen letade efter något helt annat http://scandipet.com/  . Vet inte om den kan vara till någon nytta i ert fall? När det gäller kosttillskottet så heter det Zylkene, d v s med Z i början.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
2/20/18, 8:01 AM
#11

Finns även den här sidan https://www.ipata.org/

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

kattöga
2/20/18, 9:07 AM
#12

#10 Tack för korrigeringen! Självklart heter det Zylkene  med Z. 
( Vilken slarvmaja jag är! ☺️)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Shqiponja
2/20/18, 6:34 PM
#13

#10 #11 Tack för tipsen! Tyvärr verkar det inte finnas några transporter härifrån på dom sidorna heller. Vi fortsätter att leta

Stolt "mamma" till katten Yoda

Annons:
[Thiah]
2/21/18, 6:31 PM
#14

#13 varför fick ni inte ta med katten på flyget? Går det inte direkt flyg direkt till Sverige från Polen? Bara en nyfiken fråga.

vallhund
2/21/18, 7:35 PM
#15

#14  TS bor väl i Albanien?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Thiah]
2/21/18, 8:27 PM
#16

#15 ah Jag läste bara att dom hade en transportfirma från Polen och tänkte att dom så bor där.

Shqiponja
2/22/18, 9:45 AM
#17

#14 Ja, precis som #15 skrev så bör vi i Albanien. Hade vi bott i Polen så hade det inte varit några problem alls då det är lätt att ta sig mellan Polen och Sverige med djur. Transportfirman var från Polen. Igår lämnade vi katten ensam hos morbrorn för första gången. Vi tog med hans kattlåda, bädd, favoritleksaker, mat och vattenskål. Vi satt med honom medan han utforskade rummet och efter att vi sett att han vågat äta lunch och sen använt kattlådan gick vi ut med morbrorn och hans fru för att äta lunch själva. Vi var borta i ca 2 timmar och då vi kom tillbaka var katten fortfarande upptagen med att utforska rummet. Det finns en del gömställen för honom men inte så många klättermöjligheter än i det rummet. Blir nog bättre då han får resten av sina saker dit in. Ska nog fixa en fönsterbräda dit också. Fönstret i kattens rum är vänt mot hönsgården och fårstallet så han har en hel del att titta på därifrån. Morbrorn har till och med satt upp ett nät så fönstret kan vara öppet utan att katten kan rymma och myggorna kan inte komma in

Stolt "mamma" till katten Yoda

Shqiponja
2/23/18, 11:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Får se om bilden vill följa med. Har suttit och skrivit ner allt som katten kan få äta utöver hans vanliga mat. Ifall det blir kris, kattmaten tar slut och dom kan inte ta sig till stan samma dag för att köpa ny mat. Vi kommer att förse dom med så många burkar blötmat som möjligt(då han har det som bas) och det torrfoder han har som träningsbelöning. Får hoppas dom inte behöver ge hela måltider av torrfoder då han lätt blivit lös i magen av varenda torrfoder vi testat.

Stolt "mamma" till katten Yoda

Carmarino
3/14/18, 5:33 PM
#19

Håller tummar och tår att ni snart får hem er älskling. 🤗


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

kattöga
3/14/18, 6:46 PM
#20

Jag håller med #19 - Jag håller alla tummar o tår för att "Kärleken" får komma hem till er snart!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
Shqiponja
3/16/18, 10:04 AM
#21

Vi har nu varit i Sverige en vecka. Det är så otroligt tomt utan honom. Kylskåpet är fyllt av bilder på honom då vi sitter och myser och leker. Men det är så tomt. Kan inte sluta gråta då jag saknar honom så mycket. Igår då vi pratade med kattvakten sa dom att han mådde bra iallafall. Det är ju tur det. Men jag saknar min bebis så mycket

Stolt "mamma" till katten Yoda

Carmarino
3/16/18, 10:08 AM
#22

Hur länge tror du det dröjer innan ni får hem honom?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Shqiponja
3/18/18, 12:02 PM
#23

#22 Förhoppningsvis inom 2 månader. Känns som tortyr att vara ifrån honom. Laddade nyss över bilder till datorn från dagens utflykt på isen och på kamerans minneskort hittade jag en video på Yoda där han ligger och rullar runt på soffan(misstänker att kattmynta kan vara inblandat) och självklart börjar jag storgråta då jag ser hans små upptåg som han hittade på

Stolt "mamma" till katten Yoda

Carmarino
3/18/18, 1:10 PM
#24

#23 Så synd att det ska behöva ta så lång tid. Två månader är ju en hel evighet när man levt så nära som ni gjort.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

kattöga
3/18/18, 1:17 PM
#25

Håller tummarna för att "inom 2 månader" betyder mycket kortare tid än så! 🤗

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kattöga
5/9/18, 10:04 AM
#26

🤗 Tänker på er och  Yoda. Hoppas att det ser ljusare ut nu beträffande "hemfärden"!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Shqiponja
6/18/18, 2:00 PM
#27

Tyvärr blev detta ingen historia med ett ljust slut. Yoda har blivit sjuk och kommer att få somna in nu i veckan

Stolt "mamma" till katten Yoda

Annons:
Pia-69
6/18/18, 2:02 PM
#28

Nej, nej, nej !!! Vad hände? 💔


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Shqiponja
6/18/18, 2:10 PM
#29

#28 Vi vet inte exakt vad som hänt. Men han har varit sämre ett tag nu. Redan förra veckan fick vi veta att det var riktigt illa så vi har hunnit ställa in oss på att slutet var nära. Efter många samtal så tog vi beslutet idag. Han är nu inte längre bara dålig utan har även blivit aggressiv och skickat kattvakten till sjukhuset. Såg skadorna nu på morgonen och det var inte en vanlig lek som gick för långt. Det var en fullskalig attack som skett utan förvarning eller anledning.

Stolt "mamma" till katten Yoda

kattöga
6/18/18, 2:16 PM
#30

Nej men åh, så sorgligt! 😢 Jag beklagar verkligen er förlust! Men Yoda kommer åtminstone få frid från sina plågor - och hon har ett För Alltid-hem i era hjärtan! 🌈❤️🐱❤️🌈

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Shqiponja
6/18/18, 2:23 PM
#31

#30 Tack för dina fina ord. Det har varit några tunga dagar med många tårar. Vi kommer aldrig att glömma den underbara tiden vi hade tillsammans. Blev hemskickad från jobbet i torsdags då jag inte var i något bra skick efter att vi börjat prata om att han skulle få somna in i Onsdags. Helgen har jag och maken spenderat i tårar, speciellt då det var så nära att vi skulle få hem vår älskade katt. Men vi kommer aldrig glömma dom fina stunderna vi hade tillsammans

Stolt "mamma" till katten Yoda

Carmarino
6/18/18, 2:33 PM
#32

Åh vad tråkigt. 😢

Hade verkligen önskat ett bättre slut på historien om Yoda, men förstår att det är bäst för honom att få somna in. Ni gav honom åtminstone ett mycket bättre liv de sista åren än han fått om ni inte tagit hand om honom. ❤️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Shqiponja
6/18/18, 6:13 PM
#33

Nu vet vi inte vad vi ska ta oss till. Jag kontaktade vår veterinär där nere och bad om priset för avlivning. Jag förklarade hur situationen såg ut, att han blivit värre eftersom och att han nu har blivit så aggressiv att hav har skickat en människa till sjukhuset i en oprovocerad attack. Jag sa att jag vill att han nu ska få ett värdigt och fridfullt slut så han slipper lida. Jag sa att detta är det svåraste beslut jag någonsin tagit men att jag vet att ha kvar Yoda i livet är plågeri då han lider varje sekund. Veterinären kallade mig för kriminell och skällde ut mig för att jag tydligen inte har någon respekt för Yodas liv. Hon vägrar att ge honom sprutan så han får somna in i lugn och ro och meddelande att ingen annan veterinär kommer att ge han sprutan. Jag älskar min lilla bebis så mycket, jag vill inte att han ska behöva lida längre. Men vi kan inte ens få någon att ge honom ett värdigt slut

Stolt "mamma" till katten Yoda

Carmarino
6/18/18, 6:34 PM
#34

Märklig inställning av veterinären. Hon vet ju hur ni har kämpat för honom tidigare, så hon borde förstå att det inte är något du gör för att du inte respekterar hans liv, utan tvärtom.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
FataMorgana
6/18/18, 6:40 PM
#35

Jag förstår inte. Är inte veterinären av åsikten att katten är sjuk? Kan du inte få katten hem till Sverige och ta den till en veterinär där? Två månader verkar ju vara över för länge sen. Stackars katt.

vallhund
6/18/18, 6:44 PM
#36

Vidrig inställning.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Shqiponja
6/18/18, 6:56 PM
#37

#34 Ja, det är helt galet. Förstår inte hur hon kan tro att vi tar lätt på detta beslut då hon vet att jag skulle gå över ett minfält bara för att ta hand om Yoda #35 Hon är av åsikten att djur inte ska avlivas. Vi försöker allt vi kan nu för att hitta någon som kan ge honom ett värdigt slut. Om inte annat får jag lägga ut dom 15 000 till 20 000 kr som det skulle kosta att få hit han just nu för att få han avlivad

Stolt "mamma" till katten Yoda

MonicaLagerquist
6/18/18, 6:59 PM
#38

Märklig situation. Finns det ingen annan veterinär som kan hjälpa er.

Stolt ägare till fem La permer

FataMorgana
6/18/18, 7:07 PM
#39

#37 

Så tråkigt då. Då får vi väl hoppas att hon är ganska så ensam om sin åsikt och att ni hittar en annan som kan ge honom ett värdigt slut. Ledsen att höra om er sjuka katt och att det är så dyrt att få hit honom 😕 Så du tror inte att det finns något annat som man kan göra för honom för att bli frisk? Nu vet jag ju inte vad som har drabbat honom, men tänkte att det kanske finns bättre veterinärer i Sverige och att hoppet kanske inte skulle vara helt ute. Men jag vet ju förstås inte vad som står på.

annzoo
6/18/18, 7:42 PM
#40

#29 på vilket sätt var katten sjuk? Har den varit till veterinären för behandling? Har katten inte fått behandling för sin åkomma så kanske därför den blivit aggressiv pga detta tex om katten har ont. Det kan ju vara att denna veterinär inte vill avliva för att det katten har är behandlingsbart ? Om katten är så sjuk att den måste avlivas kan du inte ta kontakt med djurrättsorganisationen du tidigare var kontakt med som skulle hjälpa dig att få hem katten.

Shqiponja
6/18/18, 8:18 PM
#41

Vi har fått besked både från Albanien och Sverige att det inte finns någonting att göra för honom. Annars hade vi självklart gjort det och kämpat för hans liv. Här i Sverige säger dom att vi bör avliva honom och i Albanien säger dom att vi ska släppa ut honom så han får lida till döds ute på gatan. Djurrättsorganisationen har vi pratat med om att få honom till Sverige men priserna är fortfarande otroligt höga.

Stolt "mamma" till katten Yoda

Annons:
annzoo
6/18/18, 8:31 PM
#42

#41 kan inte djurrättsorganisationen hjälpa till att få katten avlivad?

Shqiponja
6/18/18, 8:45 PM
#43

#42 Vi ska nog försöka få tag i dom imorgon ifall makens kusin inte lyckas hitta någon veterinär som kan fixa det. Men det är tydligen väldigt vanligt där att veterinärer vägrar att avliva djur. Förstår inte

Stolt "mamma" till katten Yoda

Shqiponja
6/18/18, 8:46 PM
#44

Hur dom kan låta djuren plågas på det sättet(hann trycka på publicera innan jag skrev klart)

Stolt "mamma" till katten Yoda

Pia-69
6/18/18, 9:14 PM
#45

Vad tråkigt att höra att det gått så galet med Yoda! Kan inte nån av er eller båda två resa ner till Yoda för att se om ni kan göra något , om inte annat skulle nog katten bli lycklig av att få se er igen… Hoppas det löser sig på något sätt iallafall! Stor kram till er❤😿😻


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Shqiponja
6/18/18, 9:36 PM
#46

#45 Maken får tyvärr inte resa än på grund av hans papper. Jag försöker fixa så jag får fara ner, hoppas jag hinner innan det är för sent.

Stolt "mamma" till katten Yoda

Pia-69
6/18/18, 9:40 PM
#47

#46 Okej! Hoppas du får fixat allt och att du hinner i tid, lycka till! ❤


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

MonicaLagerquist
6/18/18, 9:50 PM
#48

Önskar av hela mitt 💗 att allt löser sig.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
FataMorgana
6/18/18, 10:06 PM
#49

Det önskar jag med

vallhund
6/18/18, 10:59 PM
#50

😭❤️

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

pussgyrka
6/19/18, 10:48 AM
#51

Men fy så sorgligt. Vad är det för sjukdom? Fip?
Stackars lilla missen…❤️

Upp till toppen
Annons: