Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1371 ggr
Kattisssen78
2018-01-24 11:33

Tarmparasiter om Diarsanyl hjälper?

Hej 🙂

En vän som nyss köpt katt från ett katthem, katten blev dålig i magen och då fick hon tipset och ge Diarsanyl och det hjälpte - hade Diarsanyl hjälpt om katten haft några parasiter eller kan det vara mat och omställning?

Funderar nämligen på att köpa den kattens syster, så vill veta om jag tar några risker 🙂

Annons:
annzoo
2018-01-24 12:11
#1

Att katten får diarré kan bero på så mycket tex gav hon inte samma mat som katthemmet kan den dåliga magen bero på tvärt foderbyte. Jag tycker du ska köpa systern om du vill och be då att få mat som katten är van vid och ge endast de ett tag frammöver och gör sedan ett sakta foderbyte

OberonsMatte
2018-01-24 18:22
#2

Det är ganska vanligt att katter blir dåliga i magen i samband med flytt. Att de blir det kan förstås bero på oförsiktigt foderbyte och ändrade matvanor, men till stor del beror det förmodligen på stress. Även om katten själv uppfattas som harmonisk och trygg är det nog oundvikligt att den samtidigt känner ganska stor inre stress och oro över att befinna sig i ett främmande hem med nya människor.

Sajtvärd Katter iFokus

Kattisssen78
2018-01-24 23:58
#3

Men visst skulle inte Diarsanyl hjälpa om det var på grund av något annat än stress och foderbyte?

Kattisssen78
2018-01-25 00:08
#4

Katthemmet berättade för min kompis att katten åt Royal Canin och då köpte hon Royal Canin Sensible och eftersom det är för känsliga katter så borde det gå bra? Eller så är det något i fodret som katten inte tål, tror hon får ringa och fråga dom vilken sort dom gav..

Upp till toppen
Annons: