Annons:
Etiketterkattstatusdjurskydd
Läst 1783 ggr
Lena
1/19/18, 6:57 PM

Kattens värsta fiende!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 10
Förhandsgranskning av bild 2 av 10
Förhandsgranskning av bild 3 av 10
Förhandsgranskning av bild 4 av 10
Förhandsgranskning av bild 5 av 10
Förhandsgranskning av bild 6 av 10
Förhandsgranskning av bild 7 av 10
Förhandsgranskning av bild 8 av 10
Förhandsgranskning av bild 9 av 10
Förhandsgranskning av bild 10 av 10

Visste du att trafiken är kattens största fiende? Trafikdöden är den överlägset vanligaste dödsorsaken för svenska katter.  Långt över alla sjukdomar och andra dödsorsaker som finns. Vi vaccinerar, försäkrar, går till veterinären vid sjukdomar, ger katten bra mat mm. Men allt för många blundar för trafiken och släpper ut sin katt i trafikfarliga miljöer.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Nettis!
1/20/18, 6:34 AM
#1

Biltrafiken är en av anledningarna till att mina katter är innekatter.

[[eskils_]]
1/20/18, 10:33 AM
#2

Här är länken till Agrias artikel:

https://www.agria.se/katt/artiklar/skotsel-och-vard/veterinarerna-bilen-kattens-varsta-fiende/

"Utekatter utsätts för faror dagligen och har ofta en betydligt kortare livslängd än en innekatt."

micki78
1/20/18, 11:45 AM
#3

Skulle aldrig i livet låta mina katter springa ute fritt. Vansinnigt!

Min grannes katt blev ju påkörd av en bil, på vår gård, där bilarna kör i snigelfart, och ändå hände det. Nä är man rädd om sina katter håller man dom inomhus.

Kajsas matte
1/20/18, 1:17 PM
#4

För många år sedan, när trafiken inte var så tät, så fick jag två katter ihjälkörda med ett års mellanrum. Sedan dess har jag bara haft innekatter. Men jag vet flera som fått sina katter dödade inom vårt bostadsområde där man inte bör köra hur fort som helst. Om inte annat med tanke på lekande barn.

Upp till toppen
Annons: