Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1054 ggr
OberonsMatte
1/10/18, 6:45 PM

Är så glad och lättad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste bara dela med mig av glädjen över att min 13,5-årige Moltas visade sig vara fullt frisk vid veterinärbesöket idag! Jag förlorade hans jämnåriga halvsyster för drygt 4 månader sedan (p.g.a. elakartad cancer under tungan) och har sedan dess känt en gnagande oro över att även Moltas ska få en obotlig och dödlig diagnos av något slag. Han är ju trots allt inte purung längre…

Blodprov togs senast i juni som visserligen var helt normala, men sedan dess har han gått ner ett par hekto i vikt och dessutom kan han sitta i evigheter vid vattenskålen och dricka känns det som, så den här gången kollades även sköldkörtelfunktionen, men alla värden var som sagt normala och jag är SÅ lättad!❤️

Han var dessutom "jättefin i hullet och behöver inte alls gå upp i vikt". Jag misstänker att jag själv kanske  jämför för mycket med fetknoppen Oberon.☺️

Sajtvärd Katter iFokus

Annons:
burmamys
1/10/18, 7:10 PM
#1

Det var goda nyheter! 😊👍❤

Loka03
1/10/18, 9:58 PM
#2

Åh så bra!❤️

Are humans real?👽👽👽

[[eskils_]]
1/10/18, 10:12 PM
#3

Grattis! 🙂

MonicaLagerquist
1/12/18, 8:49 AM
#4

Härligt!

Stolt ägare till fem La permer

Elsa2017
1/12/18, 6:06 PM
#5

❤️

Eliinn
1/12/18, 7:04 PM
#6

Vilken enorm lättnad! :)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Annons:
Lena
1/14/18, 12:25 PM
#7

Härligt att höra! 

Råkade ut för samma öde på en av våra huskatter för några år sedan. Vi var hos veterinären flera gånger då kissen börjat dregla och visade irritation från munnen. Först när veterinären sövde katten upptäcktes det och då var det inget annat att göra tyvärr än att låta henne somna in. 

Det var en hittekatt som föddes hemma hos oss sedan vi tagit hand om hennes dräktiga mamma Saga. Ingen av dem andra i kullen fick sådan cancer och mamman levde tills hon var 20 år.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Kajsas matte
1/14/18, 5:32 PM
#8

Grattis Oberons matte till en frisk katt. Och en så stilig katt sen! Jättetjusig!

Upp till toppen
Annons: