Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1036 ggr
Loka03
2018-01-08 02:49

Era katter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej! Vad har ni för katter och hur är dom som personer? Har en liten kille som heter Nicke. Han är en riktig nallebjörn, haha! Han älskar räkor och han sover i min säng varje natt. Så nu undrar jag vad ni har för små filurer?:)

Are humans real?👽👽👽

Annons:
Jessicahagstrom94
2018-01-08 22:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Detta är Oskar, Kozmoz & Laban. Oskar - chokladmaskad - är en stor helt underbar kille som älskar att bli klappad. Han vill inte gärna bli buren eller att man pussar på honom. Han brukar komma och lägga sig när jag går och lägger sig och så kurrar han och vi myser för fullt. Supersöt! Kozmoz - rödmaskad - är en fantastisk kille som älskar all uppmärksamhet. Han är otroligt social och pratar mycket, han visar tydligt när han vill att jag leker med honom. Han är klok, genomsnäll, lydig och mer som en söt hund. Laban - svartvit - är en fd skyggis. Han har fått lära sig att människor är snälla och nu är han den gosigaste som finns. Han pussas, stångas, kramas.. Han älskar att sitta i famnen. Världens gosis!

Jessicahagstrom94
2018-01-08 22:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Och imorgon hämtar vi Lucifer som verkar vara världens gos det med♡

Loka03
2018-01-08 22:14
#3

#1 så fina dom är!❤️ #2 hoppas det går bra! Helt underbara ögon!❤️

Are humans real?👽👽👽

Carrosh
2018-01-10 00:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Det här är min tös Luna. Hon går även under benämningen Lunfjun, Lun, Super-Lun, Lun-Bert, Prutt-Prutt och massa andra omskrivningar.
En väldigt social tjej, som gärna är med precis överallt och diskuterar högt och lågt hela dagarna… (hon är ju trots allt siames 😂).
Det bästa som finns är gos och uppmärksamhet. Får man sitta nära är det perfekt! Allra helst vill man sitta bakom matte i datorstolen, så man inte missar när hon fiser.. det är så underbart att lukta på mattes (läs: slavens) fisar! Då spinner man extra högt!
Just nu är det lite svårt att få lov att sitta där, då matte är gravid och säger att hon behöver kunna sitta ordentligt på stolen. Så nu får jag sitta på henne istället. Men det är mysigt det med! Så länge jag får vara nära är jag nöjd.

Den här tjejen är allas bästa kompis. När någon ny kommer på besök så gömmer man sig i kanske en kvart, sen är hon framme och sätter sig gärna på den nya gästen. Hon kliver alltså rakt över gästen i soffan, från ryggstödet och ner i knät via axlar och bröstkorg. "Åh, en till slav! Du är så snäll, matte!" Hon är lite mesig på det viset - hon har aldrig varit den som fräst eller sagt ifrån - har aldrig någonsin fått en tass svingad heller. Hennes mor var däremot lite bättre på det där - men hon finns tyvärr inte kvar i livet längre. Jag ser det som ett tecken på att hon är trygg och tillfreds - hon är inte rädd för det inte finns något här att vara rädd för. Förutom den onda maskinen som matte kallar dammsugare förstås.
Luna är också helt tokig i kyckling. Och då pratar vi inte rå kyckling utan typ grillad kyckling. Av förklarliga skäl så får hon inte äta mer än en miniminismakbit, men hon blir helt vild så fort hon känner lukten av grillad kyckling (precis som andra katter blir av kattmynta). Men hon vet att hon inte får gå in i köket, så hon sitter fint precis vid tröskeln och väntar snällt (även om hon ibland glömmer bort att vi tittar och börjar trava in i köket ändå). 😂

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Loka03
2018-01-10 08:13
#5

#4 Fin!❤️

Are humans real?👽👽👽

Elsa2017
2018-01-10 11:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Det här är Elsa! Hon är som kissen i inlägget innan, väldigt social och springer fram till dörren när det plingar på för hon älskar besök :) Hon föredrar att vara inomhus, och gillar att ”hjälpa till” när man pysslar med saker, och älskar att mysa med alla och leka med fjädervippor. Hon gör alltid en liten glad dans när hon ska få mat eller någon godsak, och kommer skuttandes när man ropar på henne. Så snäll och go :)

Annons:
Loka03
2018-01-10 11:46
#7

#6 Åh! Min katt är exakt lika dan!:)❤️

Are humans real?👽👽👽

Elsa2017
2018-01-10 12:14
#8

Har du en bild? :)

Loka03
2018-01-10 12:31
#9

#8 oj jag menade att han var lik i det du skrev, men det är två bilder på honom i #0. Förlåt för att jag uttryckte mig lite virrigt!:)❤️

Are humans real?👽👽👽

Loka03
2018-01-10 14:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#10

Här är två lite bättre bilder på Nicke, eller kisse som han kallas!❤️🙂

Are humans real?👽👽👽

Elsa2017
2018-01-10 14:53
#11

Ok! :) Tyvärr ser jag dem inte, konstigt

Loka03
2018-01-10 16:34
#12

#11 Oj det var konstigt! Hoppas det löser sig!:)

Are humans real?👽👽👽

Honestyisdead
2018-01-10 19:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Persern Gimli

Annons:
Loka03
2018-01-10 19:47
#14

#13 Vilket fint ansikte! Ser så gosig ut, man vill bara krama! ❤️❤️❤️

Are humans real?👽👽👽

Upp till toppen
Annons: