Annons:
Etiketterkattstatusdjurskydd
Läst 1657 ggr
OberonsMatte
2018-01-02 17:25

Väggalmanacka 2018

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Nu är det dags att få upp det nya årets kalender på väggen!

Min kommer i vanlig ordning från Stockholms katthem. Temat för årets kalender är huskatters olika utseenden och är en del i arbetet att motverka den oseriösa marknaden för sk. "blandraskatter". Alla månadskatter har funnits på Stockholms katthem och för varje katt finns även en text om deras bakgrund. Jättefina bilder och så intressant att läsa om katternas öden.

Vilket katthem kommer din kalender ifrån?

Sajtvärd Katter iFokus

Annons:
kattöga
2018-01-02 17:27
#1

Samma kalender som din i #0 🙂

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

ApanAnn
2018-01-02 18:40
#2

Jag köpte en från Kattvärnet Haninge och maken köpte en från Hjälp utsatta katter hitta hem (tror jag den heter)

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Pia-69
2018-01-02 18:47
#3

Min kalender kommer från Djurskyddet Bohuslän! 😊😻


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

OberonsMatte
2018-01-02 18:57
#4

Föreningen du tänker på heter Hjälp utsatta katter få hem (HUKH). Det är synd att man oftast inte behöver mer än en almanacka, men man kan ju ge bort också…☝️

Sajtvärd Katter iFokus

Pia-69
2018-01-02 19:04
#5

Jag har 2, en hemma och en på jobbet! 😉


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

kattöga
2018-01-02 20:00
#6

#4 Jag har tre hemma. Senast idag gick jag omkring o letade efter var jag skulle hänga upp en av dem… Har inte hittat plats för den än…. bor inte stort….

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
ApanAnn
2018-01-02 22:08
#7

Ja just det! HUKH var det.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Lena
2018-01-04 14:15
#8

Det är jättebra att Stockholms Katthem tar upp detta med den oseriösa blandrasuppfödningen som tyvärr blivit en allt vanligare företeelse och motverkar vårt arbete med att höja huskattens status. 

Riktigt trevlig almenacka!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Björksätter
2018-01-04 21:54
#9

Jag har en från 9liv i Östergötland.

Tarotstollan
2018-01-04 22:49
#10

Jag köpte 3 och gav bort 2 i julklapp från Katthemmet i Vaxholm. Sen har jag 1 från KKS Kattkommando Syd och skall beställa 1 från Stockholms Katthem.
Hittar jag flera så beställer jag från dem också.
Jag har kalendrar i alla rum utom i badrummet, skulle haft en där inne också om det inte var att de blir så fula och skrynkliga när de blir fuktiga.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: