Annons:
Etiketterkattstatusdjurskydd
Läst 2993 ggr
lunaaa
12/22/17, 5:25 PM

Reflexväst för katt

Har en reflexväst för små hundar som passar min katt, hon har inga problem att ha den på sig heller utan är fortfarande smidig. Men undrar om man får ha reflexvästar på katter eller är det "olagligt" eller olämpligt.

Annons:
Herveaux
12/22/17, 5:34 PM
#1

Menar du på koppelpromenader eller utekatter?

På promenad är det väl bara bra om katten syns ordentligt, men om katten går lös ute är reflexhalsband (med säkerhetsspänne) ett mycket bättre alternaiv.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Pia-69
12/22/17, 5:35 PM
#2

Ja, om det är en" utekatt"! Då är det olämpligt, de kan fastna i något och inte komma loss pga västen! Annars kan jag inte tänka mig att det är fel om man själv är med katten ute t.ex i sele.


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

lunaaa
12/22/17, 5:58 PM
#3

Okej tack! Nä min katt går lös men under uppsikt och aldrig själv blir hon rädd så springer hon in :)

Lena
12/22/17, 7:11 PM
#4

Reflexväst ska du bara använda om du går med din katt i koppel. På lösgående katt kan det vara en livsfara (som redan omnämnt). Även om du är med katten när den är ute kan något göra att den rusar iväg.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lunaaa
12/23/17, 12:23 AM
#5

Okej! Tack blir halsband med reflex/lyse som öppnar sig själv när katten fastnar :)

Upp till toppen
Annons: