Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1055 ggr
Folkabuss
12/15/17, 9:04 PM

Kronisk stomatit

Min katt har fått diagnosen kronisk stomatit och jag behöver ventilera. Är det någon som har erfarenhet av detta? Vi var hos veterinären igår och då visade röntgen att det hade gått så långt att alla tänder behöver opereras ut eller så måste hon somna in. Känner mig helt förstörd. Jag väntar på besked från Agria om det är något som man kan få ersättning för. För en operation kostar mellan 20 000 - 30 000 kr. Klarar sig en katt bra utan sina tänder? Enligt veterinären så menar han på att vi kommer bli förvånade hur bra en tamkatt klarar sig utan dem. Är det nån som vet, vill inte att min katt ska genomlida något som i slutändan inte blir bra 😭

Annons:
Uppkatten
12/15/17, 9:13 PM
#1

Innekatter klarar sig i allmänhet bra utan sina tänder. Det gäller dock att ha lite extra koll sedan så att katten inte kommer ut av misstag.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Dimocarpus
12/16/17, 4:13 PM
#2

Tror din katt skulle klara sig med våtfoder eller krossade torrfoder om det är det katten äter med inga tänder.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Upp till toppen
Annons: