Annons:
Etikettertillbehörutrustning
Läst 2752 ggr
Smulan,Teppo ,Candy
12/12/17, 1:27 PM

Vad ska man ha för saker till kattunge??

KattJag ska snart skaffa en kattunge och vet bara lite standar saker man behöver för kattungen, det är därför min fråga kommer fram. Är det någon som kan skriva en lista på vad man behöver?

Annons:
CayKantos
12/12/17, 2:55 PM
#1

Matskål Vattenskål (Ev koppel o sele, bra att köpa för att vänja dlm att va ute) Katträd Några olika leksaker Kattlåda Skopa Kattsand Små bajspåsar el. Soptunna (bra med en seperat) Transportbur Ev ngn aktiveringsleksak Mat (+ samma mat från uppfödaren om man har tänkr sig byta foder) Liten klotång Ev borste om katten har lång päls

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

annzoo
12/12/17, 5:03 PM
#2

#1 har väl fångat in det mesta men glöm inte försäkra katten.
andra tips:
Ge samma mat som den är van vid ett tag innan du byter eller testar något katten inte ätit innan.
Köp av en som vaccinerar, id-märker samt veterinär-besiktar innan köpet (vanligt att huskattskullar och blandraskullar saknar detta så ställ krav).

CayKantos
12/12/17, 9:16 PM
#3

Bra addat #2 !😁 försäkring bra!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Smulan,Teppo ,Candy
12/13/17, 9:09 AM
#4

Det verkar vara ganska mycket men det är väl bara att börja, den ska ju få det så bra som möjligt🙂

CayKantos
12/13/17, 11:59 PM
#5

Djur är inte billiga. Och detta är även det billigaste av att ägs en katt :p

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Smulan,Teppo ,Candy
12/14/17, 8:46 AM
#6

Det är ju sant😃

Annons:
Belzebubble
12/14/17, 11:59 AM
#7

Japp. Jag la ca 3000 kr på alla saker när vi skulle köpa katten, det var dyrt att ha allt på en gång. Men det mesta har ju hållit nu i flera år. Katträdet ska bytas efter 2 år i tjänst. Kattlådorna köpte vi större när han växte och än så länge tycker jag inte de behöver bytas.

Smulan,Teppo ,Candy
12/14/17, 1:50 PM
#8

Oj vad mycket pengar🤦‍♂️

CayKantos
12/14/17, 2:00 PM
#9

Jag har lagt ut ca 4000. :) jag har lyxat lite väl myvket för katterna oxå. Köpt massa aktiveringssaker till dom samt ekologiska saker :p

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

annzoo
12/14/17, 2:01 PM
#10

#8 3000kr är ju ingenting. Det kommer ju alltid finnas kostnader som återkommer så att ha djur är inte billigt. Speciellt inte om man måste åka till veterinären. Så en buffert är alltid bra att ha på kontot innan man köper ett djur.

CayKantos
12/14/17, 2:18 PM
#11

Sen foder, och Kattsand om man har katten inne, ev leksaker, saker som går sönder mm.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

vendelay
12/14/17, 3:44 PM
#12

Vi har definitivt lagt ut mer än 3000 kr på kattgrejer - klös/klätterträd, transportburar, kattlådor, igloos och andra mjuka gömställen, aktiveringsskål, vattenfontän, leksaker, klosax, borste och säkert en massa andra grejer som jag inte kommer på just nu. 

Idag var vi hos veterinären, hälsocheck och lite annat, och det gick på 3000 kr plus bensin och inget av det gick på försäkringen. Det är verkligen jätteviktigt att se till att du har en ordentlig buffert INNAN katten kommer, det är så lätt hänt att någon skadas eller blir sjuk och då blir det dyrt.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Smulan,Teppo ,Candy
12/15/17, 9:31 AM
#13

Oj man kommer nog kunna bada i papper och katt saker sen😃

Annons:
Smulan,Teppo ,Candy
12/15/17, 9:35 AM
#14

Men det får man ju ta om man vill att något ska bli bra.

vendelay
12/15/17, 7:46 PM
#15

Vad menar du med att bada i papper? 😛

Ett tips är ju att spara lite kartonger, prasselpapper osv för många gånger älskar ju katterna sånt! Inte just mina katter såklart men typ alla andra katter älskar ju kartonger 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Smulan,Teppo ,Candy
12/18/17, 10:41 AM
#16

Det jag menade var om katten blev sjuk eller hälsokontroll att det kommer papper.

Smulan,Teppo ,Candy
9/26/18, 2:10 PM
#17

Det var ca ett år sedan jag började skriva denna tråd men i alla fall  här kommer en uppdatering: 

Det blev en hankatt  som heter Jackie och en honkatt som heter Kiki  (de är syskon), allt fungerar bra och de fyller strax ett år🐱

Upp till toppen
Annons: