Annons:
Etikettutställning
Läst 1861 ggr
Happychoice
2017-12-02 17:41

Färgtips till burskynke

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, Ska börja ställa min sibiriska katt och är därför i behov av ett burskynke. Är helt ny på det här området men himla kul. Funderar på färger till burskynket, vad har ni för tips till en svart-silver som är väldigt ren i sina färger?

Annons:
Pia-69
2017-12-02 19:49
#1

Gärna ett silkigt tyg med glans i , det håller sig skrynkelfritt! Ang. Färger , turkos, lila eller mintgrön om det är en kille om det är en tjej rött, rosa , cerise eller gult kanske? Jätte söt kisse du har! 😻


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

tiger tok
2017-12-03 09:42
#2

Ljusblå? Turkos? Lila?

Kajsas matte
2017-12-03 11:36
#3

Var försiktig med vilka färger du använder om du vill framhäva ögonfärgenpå din katt. Om du vill att kattens ögon ska se riktigt gula ut kan du inte använda blått eller grönt. Vill du däremot att ögonen ska se gröna ut kan du med fördel använda olika gröna färger. Då kan du prova dig fram genom att hålla tygprover under hakan på katten. Annars kan jag rekommendera ett silvergrått eller blekrosa tyg som framhäver hans vackra päls. Även ett orange tyg kan göra hans ögon gulare om du vill det. Lycka till!

jollycox
2017-12-03 19:11
#4

Jag skulle välja grön, lila eller orange/röd. Prova hålla upp tex tröjor, gardiner, tyger i olika färger bakom katten och se vad som passar.

#1 På vilket sätt spelar könet roll vid färgval?

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Belimas
2017-12-03 19:17
#5

Jag skulle välja en grön nyans, det har jag till min svartsmoke och det passar henne ypperligt =)

Pia-69
2017-12-03 21:11
#6

#4 Inte alls egentligen! 😊 Man tar väl den färgen katten passar bäst i eller den man själv gillar bäst, men bland många i allmänhet är fortfarande färger könsbundna…. 😻


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Annons:
Björksätter
2017-12-04 14:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Ska du sy själv är krossad sammet/velour ett bra tyg. Det skrynklar sig inte och behöver inte fållas. Torkar snabbt när man tvättar det oxå. Jag är jättenöjd med mitt som jag sytt. Jag valde färg som jag tycker om och som inte gör buren så mörk. En del färger gör buren så mörk att det är svårt att se katterna och det tycker jag är lite tråkigt för de som går runt och tittar.

jollycox
2017-12-04 14:52
#8

#7 Bra tips att inte använda för mörkt tyg.

Tipsar också om att inte använda ett för mönstrat tyg om katten är mönstrad. Kan lätt bli grillrigt med ett mönstrat tyg så kan vara bra att kombinera det med ett enfärgat.  Har sett ett leopardmönstrat burskynke till en bengal. Inte en lyckad kombo kan jag säga.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Happychoice
2017-12-04 20:22
#9

Stort tack för era svar. Har varit inne på rosa till henne, någon väldigt ”snäll” rosa och inte så stark. Turkost känns också intressant! Bra att höra alla era inputs om de olika färgerna, är som sagt nybörjare så behöver alla tips jag kan få! Om jag leker med tanken och har rosa skynke med grå kant, grått golv och rosa bädd som går i samma nyans som skynket, låter det vettigt? Eller är det något mer jag behöver tänka på i färgvalet?

Upp till toppen
Annons: