Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1075 ggr
aliciablad
11/29/17, 7:58 PM

Kattunge som diar på mig

Ursäkta den konstiga titeln! 😃

Men det är så att min familj har en kattunge som är ca 3 månader. Min mamma hittade henne i ett dike när hon eg var för liten för att lämna sin mamma, kanske runt 9 veckor? Svårt att veta då hon var rätt så mager i början, stackaren. Vi letade efter hennes ägare men fick inga napp så hon fick flytta med hem, 

Hon har lagt på sig vanan att "dia" av oss människor, på händer, fingrar, armar och på halsen. Komplett med hela "knådningen", vilket är mindre trevligt. Förstår ju att det är för att hon lämnade sin mamma för tidigt, vi har försökt att nappa henne men det funkar inte. 

Det hela verkar vara viktigt för henne, så skulle man kunna med att säga åt henne när hon börjar?

Annons:
Aleya
11/29/17, 8:13 PM
#1

Man kan inte säga åt en katt. Så vet inte hur ni har tänkt avbryta beteendet.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[[eskils_]]
11/29/17, 8:35 PM
#2

En så liten kattunge behöver en kattkompis, ung eller vuxen.

Honestyisdead
11/30/17, 2:21 PM
#3

Jag hade inte tillåtit det utan lyft bort katten. Kanske gulligt nu men inte när den.är fullvuxen.

Mitt råd blir också att ni skaffar en katt till. Gärna en vuxen som kan lära katten vett och etikett.

aliciablad
12/5/17, 6:10 PM
#4

Tack! Håller helt med, det blir inte roligt senare. Vi har en katt till men de kommer inte speciellt bra överens så de ser inte varandra så ofta.

Upp till toppen
Annons: