Annons:
Etikettertillbehörutrustning
Läst 1307 ggr
iza89
11/21/17, 5:26 PM

Deo till kattlåda?

Hittade en ”deo” som ska hjälpa mot lukten i kattlådan. Någon som vet om denna verkligen funkar…? https://vetzoo.se/freshneasy-kattsand-deo

Annons:
OberonsMatte
11/21/17, 7:38 PM
#1

Hur tjockt lager av sand och hur ofta rensar du?

Sajtvärd Katter iFokus

kattöga
11/21/17, 8:04 PM
#2

Jag önskar att det fanns information om vad produkten innehåller! Jag skulle inte köpa denna utan att veta vad den egentligen innehåller….

Köper inte heller Kattsand med doft, jag tycker de luktar kemikalier…. Och om jag tycker det, då undrar jag vad katternas känsliga nosar känner….
Det är lite som att försöka dölja svettlukt med deodorant… vilket inte alls är särskilt angenämt! ;)

Bättre då att hitta bra Kattsand som är bra på att "dölja" lukter - utan extra kemikalier för att dölja….!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

iza89
11/22/17, 9:04 AM
#3

Jag har aldrig sett nån sån här produkt så var tvungen att fråga! Jag vill ju inte att mina små katter ska få ont i nosen av något. Jag använder bara kattströ, då min ekonomi inte har råd med annat. Jag rengör oftast lådan varje dag. Har inga problem med lukt så, ville bara veta vad detta är för produkt.

Choklad
11/23/17, 11:08 AM
#4

Jag byter sand då de har använt lådan, tar bort det de har lagt iden och sedan har jag en spann med lock och en soppåse där jag slänger avföringen.  Och jag tvättar lådan ofta med grön såpa, det desinfekterar och tar bor bort det mesta av lukten. Mina katter har sin toa i vår lilla toalett, så jag slipper ha den i badrummet. 

Problemet är på nätterna, då orkar jag inte gå upp varje gång de har använt toan. Och självklart går de på toan så fort jag har lagt mig för att sova 😭

Jag har sand som klumpar sig, och det finns säkert kemikalier i det också, tror det finns i de flesta kattgrus produkter, tyvärr. Ett tag hade jag  vanlig blomjord i kattlådan, och det luktade knappt något av det,  jorden liksom neutraliserade lukten.  Billigt också, ca 20 kr för en påse lika stor som en kattgruspåse på över 30 kr. Men mina katter tycker inte så bra om att ha jorden så jag bytte till vanlig  kattgrus igen. 

En sak jag vill göra, är att ha en kattdörr i toadörren, men jag bor i lägenhet så det går inte, om jag nu inte köper en egen dörr och sätter in där. Då kan man ha toadörren stängd och katterna kommer in där ändå

U R us

Upp till toppen
Annons: