Annons:
Etikettertillbehörutrustning
Läst 1522 ggr
vendelay
11/13/17, 10:16 PM

Bitiba?

Har någon handlat från bitiba och kan rekommendera dem? De har ett superbra pris på vår Kattsand nämligen men har aldrig handlat därifrån förut.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Lona
11/13/17, 11:12 PM
#1

Jag har handlat hundfoder och andra grejer där, bra priser och bra service. Något längre leveranstid än från svenska företag ibland, av förklarliga skäl, men inte orimligt på något sätt.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

flis
11/13/17, 11:43 PM
#2

Har handlat där och det fungerade jättebra, snabb service.

[[eskils_]]
11/14/17, 9:20 AM
#3

#2 Jag också. Helt nöjd.

kattöga
11/14/17, 10:02 AM
#4

Jag har handlat där, utan problem. 
Men det är samma företag/ägare som Zooplus (!) så det kan vara värt att jämföra priserna där också. Priset för frakt är också högre, samt gränsvärdet för när man får fraktfritt.
Och Bitiba har ett mindre sortiment (endast för hund o katt).

Jag började misstänka att de två är "samma företag" när jag såg att hemsidorna är exakt likadant uppbyggda… såg att båda hade bl a Cosma godis i sitt sortiment", trots att Zooplus säger "endast hos Zooplus"…. 
Och i "Om företaget" kan man se att båda har samma tyska momsregistrerings-nummer ( DE200164421 / DE200164421) och två av personerna i företagsledningen  ärsamma personer!

Så jag jämför alltid deras priser när jag beställer från nån av dem - ibland får jag räkna om till kg-priser t ex, eftersom de har olika förpackningsstorlekar ibland, t ex 5 st Cosma snackies hos en, och samma produkt ligger på 8 st hos den andra osv…

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Carmarino
11/14/17, 1:15 PM
#5

#4 Tyckte också att hemsidorna verkade vara exakt likadana, så jag kollade priserna på den Kattsand jag brukar köpa. Bitibas ordinarie pris låg avsevärt mycket under priset på Zooplus, så förmodligen köper jag från Bitiba nästa gång istället. Har visserligen inte kollat vad totalpriset blir med frakten, men jag tror det blir billigare ändå.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
11/14/17, 1:24 PM
#6

Jämförde nu, och skillnaden i frakt är 20 kronor (29 kr på Zooplus och 49 på Bitiba). Skillnaden i pris på kattsanden är också 20 kronor - om man köper till Zooplus "extrapris", vilket det har varit åtminstone det senaste året eller så (239 kr på Zooplus och 219 kr på Bitiba). Ordinarie pris på Zooplus är 258 kr, men det har aldrig varit något ordinarie pris sedan jag började handla där.

Bitiba hade extrapris för några dagar sedan, och då var prisskillnaden 40 kr, men nu är det ordinarie pris igen. Så då blir det exakt samma pris oavsett vem jag köper ifrån - om jag bara ska ha Kattsand.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Dimocarpus
11/14/17, 6:54 PM
#7

Det har gått väldigt bra för mina beställningar och jag beställer Kattsand regelbundet därifrån. Är jätte nöjd!

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

vendelay
11/14/17, 9:11 PM
#8

Tack alla! Har beställt sanden och huuuuur mycket mat som helst 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: