Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 796 ggr
Nayru
11/10/17, 10:08 PM

Resa med kattunge?

Vi har i dagarna köpt oss en liten kattunge som är 12 veckor. Om cirka tre veckor har vi planerat en liten resa till ett par släktingar som bor 2 timmars bilresa bort. Tanken är att vi ska vara där i 3-4 nätter.  Nu undrar jag om ni tycker att det är okej att ta med kattungen? Finns det några risker?  

Kattpensionat känns ju inte som ett alternativ i och med kattens låga ålder och inte heller att lämna den ensam och be någon bekant att komma och fylla på mat/tömma låda. 

Är det helt otänkbart att ta med den så att vi bör stanna hemma?

Annons:
[Devya]
11/11/17, 8:54 AM
#1

Ni har ingen som ni kan be komma och bos hos er och kissemissen under de dagarna? Vi brukar nämligen göra så även om det är bara under ett förlängt veckoslut och då är vår katt ändå 4 år gammal. :)

Visst kanske ni kan ta med er kattungen men med tanke på att ni just och just har fått hem den så är det ju inte så ideal. Jag är osäker hur det fungerar. Sen igen har jag en kompis som alltjämt reste med sin katt och började med det redan då den var en kattunge och det fungerade jättebra.  Han är så duktig då de åker iväg någonstans och han verkar verkligen trivas med att få komma med.

Belzebubble
11/11/17, 10:35 AM
#2

Jag tog med våran kattunge på resor, men då gav jag honom lite tid först att varva ner och vänja sig vid sitt nya liv. Jag tror han var ca 4-5 månader gammal när han åkte med oss. Sen dess klarar han av tågresor superbra, bilresor går så där. Och framför allt att han anpassar sig så bra på nya platser. Jag tror det kan gå bra, känn efter hur kattungen utvecklas och om ni tycker den klarar av det - både att vara ensam själv eller då eventuellt reda med er. Ni får ha en plan B. ;)

Nayru
11/11/17, 5:50 PM
#3

Tack för era svar! Vi har dessvärre ingen som kan komma och bo här, annars hade ju det varit ett jättebra alternativ! Vi får helt enkelt ta en dag i taget och känna efter när det är dags.

Upp till toppen
Annons: