Annons:
Etiketterkattstatusdjurskydd
Läst 1476 ggr
ZivaZorro
11/4/17, 6:49 PM

kattägare

Jag borde presentera mig.  Jag bor i Turkiet sedan ett år tillbaka.  Då jag köpte lägenhet här såg jag många katter springa fritt, letande efter mat i soptunnor.  Det fanns en katt på gården, inte alls så gammal som jag började mata.  Det visade sig vara en hona som jag senare började kalla Sötnos och som sedan kom springande då jag ropade på henne.  Senare på året märkte jag att hon knappt orkade knappt röra på sig.  Jag lyckades fånga in henne och tog henne till veterinär.  Hon hade lunginflammation.  Sedan lyckade jag tvinga i henne medicin tre ggr om dagen, ute på gården, hon vägrade vara inomhus.  Så fort hon tillfrisknat började on löpa, det var minst fem hanar ute på gården som vår vaktmästare försökte jaga bort.  Sötnos blev gravid i alla fall.  Jag skaffade en låda till henne där hon födde sina ungar, men hon var utekatt.  Efter 3 veckor blev hon påkörd av en bil, till min stora sorg och jag tog hand om ungarna.  De blev de busigaste kattungar jag någonsin påträffat, trots att jag har tidigare haft kattuppfödning.  Jag har nyss kastrerat katterna, men nu verkar det som om hanarna inte alls trivs ihop längre.

Annons:
Magi-cat
11/4/17, 7:01 PM
#1

Vad fint att du tar hand om katterna! ❤️🐱


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Kajsas matte
11/5/17, 11:46 AM
#2

Hur många katter handlar det om?

ZivaZorro
11/5/17, 1:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#3

Tack, ja det blev fem kattungar från början men en förolyckades på något sätt de den var bara någon dag gammal, den hade råkat komma ut från lådan.  Ziva var utanför, man jag hann rädda henne tillbaka till lådan.  Här är stora Zorro och inte så gammal här på fotot.  Sedan har vi sociala Ziva och rara Zara, och sist i raden har vi storfräsaren Zappa.

[[eskils_]]
11/5/17, 2:09 PM
#4

Fint av dig att ta hand om katterna, och fina bilder! 🌺

Har du alltså kastrerat även honorna nu?

Pia-69
11/5/17, 6:20 PM
#5

Ååh! Vilka vackra katter! 😍😻😻😆


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Kajsas matte
11/5/17, 7:37 PM
#6

Jättefina kattungar! Tänker du behålla alla fyra själv? Du är fantastisk som har klarat av att föda upp dem själv utan deras mamma. Jag önskar dig verkligen lycka till i fortsättningen! Tusen kramar till dig.

Annons:
Upp till toppen
Annons: