Annons:
Etikettutställning
Läst 1800 ggr
dundeer
2017-10-23 07:42

Burskynke

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ska försöka mig på att sy ett burskynke till denna tös…. Hoff läskigt! 😂 Behöver hjälp, en suuuper enkel beskrivning och vilka färger/vilkem färg bör jag ha till henne? :)

Annons:
line84
2017-10-23 12:42
JohannaEkroth
2017-10-23 14:43
#2

Ingen av hennes egna färger bör du ha i skynket. Då försvinner hon.

Skulle säga mellanblå, eller någon grön nyans kanske med rosa i.

http://www.sibiriskkatt.se/utstallning/att-sy-ett-burskynke/

http://katter.nu/bra-saker-att-veta-for-en-forstagangsutstallare/

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Björksätter
2017-10-23 15:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Tips på enkelt tyg. Väl krossad sammet. Det ser inte skrynkligt ut, du behöver inte fålla det och torkar snabbt när du tvättar det. Jag är väldigt nöjd med mitt burskynke. I botten har jag en större bit som jag viker dubbelt. Sy även ett toaskynke. Det hade jag inte från början men sydde ett efter andra gången. Min katt ville inte använda lådan men när hon fick ett skynke framför så gick hon på lådan.

Belimas
2017-10-23 20:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Det är lättare än man kan tro att sy egna skynken :) Roligt är det också! Jag skulle välja någon ljusare grön färg med kanske någon annan färg som kontrast till det gröna :) Bild på mitt senaste skynke som jag har sytt själv, min favorit av de 3 jag har.

dundeer
2017-10-24 14:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Vad sägs om dessa färger?

dundeer
2017-10-24 14:10
#6
Annons:
dundeer
2017-10-24 14:10
#7
dundeer
2017-10-24 14:10
#8

Vad sägs om dessa färger?

Björksätter
2017-10-24 16:01
#9

Jag ser bara det rosa och det lila. De funkar bra, jag skulle välja det lila till botten och det rosa till resten isf. Ett mörkt tyg på väggarna gör att det blir väldigt mörkt inne i buren och svårt att se katten för de som kommer och tittar. Jag tänker att lite publikvänlig kan man ju vara i sitt val av färger. Välj sen en bädd efter botten eller väggfärg så blir det fint ihop :)

Kajsas matte
2017-10-24 20:34
#10

Om du vill framhäva kattens ögon bör du välja en färg som passar till. Om katten har gula, gröna eller orange ögon kan du testa med en bit papper i olika färger nära katten, så borde du kunna avgöra vilken färg som blir bäst. När jag ställde ut använde jag burskynke av seersucker (bäckebölja) eller polarsammet ( smalgårig manchester). Som någon skrev tidigare så är det bra med material som inte blir skrynkligt så det syns. Lycka till på utställningen!👍🏼

Upp till toppen
Annons: