Annons:
Etikettertillbehörutrustning
Läst 986 ggr
Jossam
2017-10-18 16:19

Kattsand som luktar!

Handlade kattlåda (en får katterna med sig) och Kattsand idag. När jag hällde upp sanden så luktar den! Det missade jag när jag köpte den… Vad tycker katter om det? Kan det bli att de inte vill gå på lådan då? Märket på kattsanden är Ever Clean , fast acting odour control.

Annons:
Pia-69
2017-10-18 21:52
#1

En del katter har inget emot det och andra tycker inte om parfymerad sand, prova så får du se! Mina katter har Ever clean med doft och det funkar för dom.😊


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

OberonsMatte
2017-10-18 22:35
#2

Jag köpte en gång EverClean med doft av misstag, och jag höll på att storkna! Vad katternas känsliga nosar tyckte vågar jag inte tänka på.

Sajtvärd Katter iFokus

Jossam
2017-10-19 06:23
#3

Jag hoppas verkligen att katterna inte misstycker… Då jag själv är rätt känslig för parfymerade produkter så tycker jag att sanden luktade väldigt mycket… Får vara duktigare att läsa på förpackningen i framtiden.

Shirokaze
2017-10-19 14:12
#4

Jag har just nu EverClean, den med lavendeldoft, blandat med komposterbart pappersströ och åtminstone min lilla kattunge går prima i lådan. Inga problem alls med felkissande/felbajsande och dessutom luktar kattsanden väldigt gott länge och klumpar bra, enligt husse. Tror lavendeldoften skulle ha någon lugnande effekt men vet inte hur det är med Odour Control varianten, hur starkt luktar den? Han verkar då inte rata sanden p.g.a. lukten iallafall.

EverClean sanden verkar inte damma mycket heller (fast jag kan inte jämföra så bra då jag inte använt andra märken, men från vad jag sett hos vänner t.ex) vilket jag uppskattar då jag haft andningsproblem tidigare… (vad jag läst innan så ska just EverClean va bland dom bästa märkena för "vanligt kattsand")

Egentligen vill jag ju undvika att använda bentonitsand då det är en sån extrem miljöbov, men det fick nu bli det för katten bajsade endast i lådan när det bara var pappersströ (han gick och felkissade i ett hörn i sovrummet); han hade blivit van med bentonitsand där han föddes. Ska stegvis försöka vänja honom till något miljövänligare, om möjligt. Har köpt en påse Cat's Best Öko Plus och ska ta den i bruk snart. Hoppas han gillar det!

Cosplay-blogg ♥  https://valkoinensamurai.blogspot.com/

Upp till toppen
Annons: