Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 939 ggr
Jossam
2017-10-14 07:53

Innekatter

Jag bor i lägenhet (75 kvadrat) med två barn. Vill gärna ha husdjur och funderar på katt. Har tittat på katthem och kommit fram till att det nog vore bäst att ta två vuxna katter som är kompisar från början. Så de har sällskap av varandra när jag jobbar. De skulle bli innekatter då vi bor på tredje våningen. Vad bör man tänka på för att katterna ska trivas? Och hur gör man med balkongen? Tänkte sätta nät där så de kan vara där ibland om de vill.

Annons:
Maria
2017-10-14 08:03
#1

Jag har haft innekatter i lägenhet i många år och det fungerar hur bra som helst.

De bör ha klätterställning och ställen att riva sina klor på. Vissa katter behöver två kattlådor men mina har alltid dela en låda och det fungerar fin.

Leksaker så klart och ställen att sova på och gömma sig. Katter är fenomenala på att hitta egna oväntade favoritplatser.

Det finns roliga lektunnlar och tomlådor brukar vara väldigt populärt.

Balkongen måste du näta in och de kommer med all säkerhet att gilla att vara där.

Lycka till. Roligt att du vill adoptera ett par vuxna katter🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2017-10-14 08:07
#2

Hejsan Jossam ! 

Vd skoj att du vill ha katter , , men det medför mycket jobb , så du vet . Det är inte bara att skaffa kissar . Vill inte skrämma dig , , men så är det! 😉 Men såklart älskar jag mina kissemissar , även när dem gör bus .😃

Jag har "alltid" haft katt , , katter , är uppväxt med kissar sen jag va liten.

Dessa är mina älsklingar :Knatte o Tjatte , killar och bröder , 9 år ( 1 Juli 2017) 

Jag har flytatt nu , och måste näta in balkongen , annars får jag jaga dem överallt , 

Kram 🤗

HH 🙂

[chimpy]
2017-10-14 09:01
#3

Lägenhet fungerar bra. Klösträd är ett måste, jag har ett litet och ett stort. Lite leksaker, men de är inte lika populära som alla andra saker i hemmet. Sovplatser hittar de sina egna favoriter.

Jag har balkong, dock inte innätat såhan får inte vara där ute, förutom när jag bär honom (håller i honom). Men han är även ute katt så han får vara ute också.

En kattlåda kan vara bra att ha ;)
Försäkringar.
Bra foder.

Maria
2017-10-14 09:08
#4

Vissa katter gillar vattenfontäner. Hos oss har det aldrig gått hem men man kan ju alltid prova.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2017-10-14 13:31
#5

Jag har sådana möss som jag beställt  av en kvinna på  nyakattsajten .  Dessa älskar mina kissar . Denna låda busar kissarna i , bitit söner sidan , hoppar ner i den , ( bilden är tyvärr upp o ner ) . 😕

HH 🙂

annzoo
2017-10-16 09:38
#6

Vad kul att du vill ta 2 vuxna från ett katthem. =) Har du riktigt små barn så ha flera liggplatser som är högt där barnen inte når. Tex höga klösträd, möjlighet att ta sig upp på bokhylla osv. Kolla så du inte har växter som är giftiga för katter. Ha minst en öppen och en kattlåda med tak och använd fin klumpbildande sand. Näta in balkongen är inte komplicerat och glr att du kan känna dig trygg även om balkongdörren skulle vara öppen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: