06 - Kattstatus & Djurskyddsfrågor

AKUT! Förvirrat upphittat katt

2017-10-12 13:23 #0 av: CayKantos

Vem kan man kontakta om man har hittat en katt som bara går runt i cirklar mitt på vägen... jag får inte tag på katten då jag inte vpgar ta den. Den verkar ganska blind o reagerar med på ljud så vill inte skrämma den och i efterled själv bli skadad... men vill inte lämna den heller. Det är i kungsbacka. Vem kan man kontakta?

Just another crazy animal lover Skämtar

Medarbetare på Terrier iFokus, kom gärna in och kika!

Anmäl
2017-10-12 13:27 #1 av: kattöga

Polisen och/eller katthem

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Anmäl
2017-10-12 13:54 #2 av: CayKantos

Ringde polisen. Dom sa jag skulle ringa katthem.. men hittar ibga katthem i kungsbacka jag skulle kunna ringa... tips?!

Anmäl
2017-10-12 14:20 #3 av: Bill&Bull

Närliggande katthem då?

Anmäl
2017-10-12 18:39 #4 av: kattöga

Kolla här om du hittar något katthem ints för långt borta.

Lägg gärna in ett likadant inlägg på Hittekatter som du har gjort här.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Anmäl
2017-10-12 19:20 #5 av: Uppkatten

Hoppas att detta har löst sig! Det låter som att kisse kan ha blivit påkörd...?

Anmäl
2017-10-13 14:52 #6 av: CayKantos

Tror inte han ör blivit det. Har träffat "överlevande" påkörda katter förut.. dom brukar hålla sig mera i vägkanten eller bort från vägen. Men man vet ju aldrig. Men katten verkade inte ha ont när man bärde den. Tyvärr försvann katten. Ksn bsra hoppas den har hittat hem!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.