Annons:
Etiketterkattstatusdjurskydd
Läst 1165 ggr
CayKantos
2017-10-12 13:23

AKUT! Förvirrat upphittat katt

Vem kan man kontakta om man har hittat en katt som bara går runt i cirklar mitt på vägen… jag får inte tag på katten då jag inte vpgar ta den. Den verkar ganska blind o reagerar med på ljud så vill inte skrämma den och i efterled själv bli skadad… men vill inte lämna den heller. Det är i kungsbacka. Vem kan man kontakta?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
kattöga
2017-10-12 13:27
#1

Polisen och/eller katthem

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

CayKantos
2017-10-12 13:54
#2

Ringde polisen. Dom sa jag skulle ringa katthem.. men hittar ibga katthem i kungsbacka jag skulle kunna ringa… tips?!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Bill&Bull
2017-10-12 14:20
#3

Närliggande katthem då?

||My Love For Animals Is Immortal||

kattöga
2017-10-12 18:39
#4

Kolla här om du hittar något katthem ints för långt borta.

Lägg gärna in ett likadant inlägg på Hittekatter som du har gjort här.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Uppkatten
2017-10-12 19:20
#5

Hoppas att detta har löst sig! Det låter som att kisse kan ha blivit påkörd…?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

CayKantos
2017-10-13 14:52
#6

Tror inte han ör blivit det. Har träffat "överlevande" påkörda katter förut.. dom brukar hålla sig mera i vägkanten eller bort från vägen. Men man vet ju aldrig. Men katten verkade inte ha ont när man bärde den. Tyvärr försvann katten. Ksn bsra hoppas den har hittat hem!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Uppkatten
2017-10-13 20:07
#7

Just beteendet med att gå runt i cirklar har jag läst om tidigare när det gällt "misstänkt påkörd katt", men katten behöver förstås kontrolleras av veterinär för att man ska kunna bedöma vad den drabbats av. Olyckligt att katten försvann.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Upp till toppen
Annons: