Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 693 ggr
Mewt
2017-10-10 09:01

Bengalkatter med nyfödd bebis

Hej, Mina bengal honor är två år gamla, kastrerade. Sedan när jag födde för 1,5 månad sen har tjejerna uppträtt sig annorlunda och stressande. De hoppar upp på bord och gör alla andra förbjudna saker, jag förstod att de ville ha uppmärksamhet. När jag går fram/passerar dem rusar de iväg och gömmer sig, de hade alltså blivit rädda/emot mig. Vid ett tillfälle hoppade en av dem rakt på mig när jag ammade, vilket resulterade en del rivmärken på mig. Bebisen skrek och blev ledsen, men inga rivmärke på bebisen, fick endast en knuff. Det kändes ju inget vidare att detta ens hände. Kan inte lita på dem alls. Hemma har tjejerna springhjul, två galoppträd på 3 meter (har höga tak), stor kattställning och tillgång till leksaker och jag stimulerar dem men det har blivit svårare när dom tar avstånd ibland och inte accepterar att dom får delad uuppmärksamhet. Hur ska jag gå tillväga? Någon med likadan situation med nyfödd bebis?

Annons:
annzoo
2017-10-12 19:42
#1

Har du facebook? De finns en grupp som heter bengalfolk. En svensk grupp. Jag vet många som har barn och bengaler där så där kan du kanske få råd och tips

Upp till toppen
Annons: