Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1281 ggr
[Sandi92]
2017-09-13 22:46

Kräsen period

Mina katter är inne i en kräsen period. Båda två samtidigt, konstigt nog. Dom vill nästan inte äta någon blötmat alls. Den enda sorten jag lyckas få dom att äta är applaws i buljong, men det är inget helfoder, plus att det skulle bli dyrt i längden om dom skulle leva på det. Dom äter gärna torrfoder (som dom får endast en gång per dag, 1/2 dl var), godis och människomat, så aptiten är det inget fel på. Börjar bli jobbigt det här. Får slänga massor med mat och katterna är hungriga. Hur gör ni som varit i liknande situation? Är det bara att vänta ut, att vara envisare än katterna? Dom kommer väl att äta till slut och inte svälta sig själva? :(

Annons:
Dimocarpus
2017-09-14 06:39
#1

Har du provat MUSH vaisto cat? Det är färskfoder, precis som katter är gjorda för att äta. Jag upplever att en av mina katter är lite kräsen pga. att han är fertil och han är en barfkatt. Men med att tugga råben är något han älskar. Prova och ha tålamod. Fasa in nytt foder långsamt så att katternas tarmflora inte får en chock. Torrfoder, våtfoder och även barf passar inte alla katter men det finns naturligtvis bättre foder. Det närmaste och naturligaste foder att ge en katt är barf, alltså MUSH vaisto cat (färdiga köttbullar som är helfoder och gjorda av helt naturliga råvaror utan tillsatser). Jag tror de flesta katter skulle föredra det. Vilket mina gjorde. Torrfoder och många våtfoderinnehåller socker och tillsatser som katten inte behöver. Visst äter katter med god aptit torrfoder men jag tror att det som gör att de katter skulle äta torrfoder än råfoder är socker. Kolla upp och vi kan försöka hjälpa dig här.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Upp till toppen
Annons: