Annons:
Etikettvila-i-frid
Läst 2453 ggr
Fix
2017-08-20 13:11

Min älskade Fix har fått somna in😭💔min älskade Fix 2006-2017

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min älskade Fix fick somna in i Fredags. Tårarna tar inte slut. Smärtan blir fysisk och hemma ligger en tomhet som ett täcke överallt man kan ta på sorgen . Hon kastade sig alltid ner bredvid en och skedade , hon ville att man låg bakom henne och höll om henne med armen mellan hennes framben. De är en plåga varje morgon nu man vaknar och de är tomt bredvid mig. Känns som jag svikit min bebis fast vetrinären sa att de är bäst för lilla Fixen men jag står inte ut med saknaden och vetskapen att aldrig mer få va nära henne igen. De smärtan att bestämma liv eller död åt sin älskade katt😭 Vila i frid min ängel 2006-2017❤️

Annons:
Halvdansken
2017-08-20 13:23
#1

Jag vet hur du har det. Vi var tvugna att ta bort vår Jason pga njurproblem för 1.5 år sen.  Har fortfarande dåligt samvete för det.  Kunde man gjort något mer? 
Det gör ont, och det tar tid att komma över det.  Om man nu gör det.

Men försök. Djur lever inte så länge som vi gör. Det vet vi. Och det är inte bättre att de ligger och lider i lång tid. 

Vad var det för fel med Fix?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Fix
2017-08-20 16:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hon hade svullen buk och jag trodde de bara va övervikt, satte henne på diet utan resultat, sen förra veckan märkte jag att hon hade svårt och äta och hon började halta så jag kolla hur tänderna såg ut och ena hörtanden va avslagen, ringde veterinären och fick tid 2 dagar senare, på de 2 dagarna hade hennes päls börjat rasa av. veterinären konstatera efter kontroll att Fix skulle lida av alla omfattande behandlingar , de skulle ta månader att behandla njurarna om de ens skulle gå, hon hade säkerligen  problem med levern med , efter de skulle man rotfylla tanden eller dra ut den vilket skulle göra väldigt ont då tandroten sitter uppe i näsa på dom och sen handmatning i veckor :-( jag minns knappt va han sa för allt blev en chock. Men han sa att de spelar ingen roll hur mycket pengar du har så tycker jag inte de är värdigt mot henne.

bara gråter hela tiden och vill bara ha tillbaka henne igen . Hur gammal blev din Jason? ❤️

Lena
2017-08-20 16:06
#3

Så ledsamt! Alltid lika svårt att mista en kär fyrfota vän!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Pia-69
2017-08-20 17:00
#4

Beklagar sorgen, stor kram.❤🌹


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Tarotstollan
2017-08-21 21:48
#5

Så ledsamt, beklagar!🤗

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Quincy
2017-08-21 23:21
#6

Hoppas ni hann ha många fina stunder tillsammans och vila i frid söta Fix

Annons:
Fix
2017-08-22 19:06
#7

Tack alla ni ❤️Så svårt att komma hem efter jobbet , får ont i magen och börjar gråta efter ett tag. Klarar inte av att dammsuga upp håret efter henne ens. Luktar på hennes halsband 😭Saknar henne så vidrigt mycke. Och nu börjar ja känna skuldkänslor , att jag svek henne, att ja kanske borde tagit alla prover på henne ändå ? Tänk om hon hade klarat allt och blivit bra och få ha henne några år till? Nästan så jag ångra att jag gick dit eller varför gick jag inte tidigare ? Är de mitt fel kanske för att jag inte tog problemet på allvar från början 😔💔fan jag vill bara vrida tillbaka tiden för står inte ut.

Halvdansken
2017-08-22 22:32
#8

Jason blev ca 12 år, vi fick honom från ett katthem, så det är en gissning. Verkar som om Fix hade liknande problem som han, Jason tappade också päls, på magen.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Fix
2017-08-27 21:57
#9

Ja de verkar som de hade de:-( mår fortfarande skit dåligt och känns som jag svek min bebis :-( saknar henne så jag går sönder.

Halvdansken
2017-08-28 16:51
#10

Det går över en gång,  jag lovar.  Har du möjlighet att skaffa en ny katt?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

kattöga
2017-08-29 10:38
#11

🌈🐱🤗❤️

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Fix
2017-09-12 22:05
#12

Jag har en till katt på 12 år som ja haft sen hon va 8 v älskar henne massor men de hjälper inte saknaden efter Fix :-(

[elvismax]
2017-12-04 07:31
#13

Kom igen du klarar detta du vinner åverkan sorgen när jag förlora min 2 och etthalvt åriga kanin candy var jag ledsen i 1 vecka grät inte så mycket men vann över sorgen den 11 oktober 2017 dog hon

Annons:
[Vayetsi]
2017-12-04 09:03
#14
Upp till toppen
Annons: