Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 938 ggr
Dimocarpus
8/10/17, 7:19 PM

Roliga katter, känner ni igen er?

Nu tänkte jag skapa en tråd om våra älskade katter och hur roliga de kan vara. Jag har två katter och har två XL kattlådor i vårt hem. En öppen kattlåda precis bredvid toaletten och en under deras katträd. Minst en gång om dagen går båda mina katter på kattlådan samtidigt som jag gör mina behov. Ibland är det en som går först, den andra väntar lugnt på sin tur att gå och ibland är de så knäppa att båda trängs i en, tur att den är precis stor nog för de båda. Alltså gillar mina katter att " hela familjen" går på toaletten samtidigt. 😂 Känner igen er?

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Annons:
Carmarino
8/11/17, 10:26 AM
#1

Mina katter går inte på lådan samtidigt som jag går på toaletten. Däremot brukar de komma in på toaletten när jag är där. De resonerar förmodligen som så att "när du ändå bara sitter där och gör ingenting, så kan du gott kela med mig". 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

burmamys
8/11/17, 11:35 AM
#2

Även jag får sällskap in på toaletten - och om jag är fräck nog att stänga dörren så sitter Simon och krafsar och piper oroligt. Efter någon minut lägger sig Saga i, och hon tar i från magen och vrålar åt mig att omedelbart öppna dörren så de får kontrollera att allt är i sin ordning! 😂

När de får följa med in, då händer det ganska ofta att Saga hoppar upp på toalettens ryggstöd. Där står hon och spinner som en traktor, och när jag är klar så spolar hon åt mig! 😎 

Det är en sådan knapp som man trycker ner, så tekniskt är det ju inte så svårt, jag är mest imponerad av att hon kommit på att hon ska göra det, och dessutom tajmar det rätt. Finns det fler katter här som erbjuder sådan service?🙂

Dimocarpus
8/11/17, 12:35 PM
#3

Jo, min ena katt Linou brukar hoppa upp och kräver gos när man "ändå sitta där" när de inte behöver göra sina egna behov. De är med mig överallt, även när jag duschar men dock sitter de högst upp på badrumsskåpet å "spana" på en. 😂

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Carmarino
8/11/17, 1:51 PM
#4

Stänger dörren gör jag bara när jag har gäster. Då är ändå inte katterna framme så de misstycker inte. 😃

Det är så trångt inne på min toalett att katterna inte kan hoppa upp på toalettens ryggstöd. Annars hade det inte varit så dumt att få lite hjälp med spolningen. 👍🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
8/11/17, 3:28 PM
#5

Min ene katt Moritz ska alltid gå med mig på toaletten och sitta på lådan samtidigt😃 Vi har kattlucka i toadörren så det går liksom inte att stänga honom ute.

Vår andre katt vet jag aldrig har varit där samtidigt med mig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Dimocarpus
8/11/17, 5:58 PM
#6

Samma här Carmino eller när killen är hemma för hans skull då är ju katterna med honom än med mig. Det är sjukt att de vill också göra sina behov samtidigt som en. Annars är det precis som Burmamys katter, de jamar och försöker ta sig in, min ena katt kan vänta länge innan han gör nåt men annars är det alltid öppen som gäller för båda, man vill ju ha en heldörr. Vilken bra idé med kattlucka, Maria. Varför har jag inte tänkt på det? 😂😂😂 snacka om rolig grej, t.o.m. gästerna som besöker mig ska få ta del av deras kärlek på toaletten. Hörni, gör man inte för våra pälsklingar va?

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Annons:
Galenidjur
8/11/17, 8:36 PM
#7

Min katt måste tvunget följa medin på toaletten och sätta sig i mitt knä medan jag sitter där. Allt annat är helt oacceptabelt i hennes ögon. Har jag mage att gå in utan henne står hon utanför och gnäller olyckligt. Samma sak om mamma går in där. Missen är lite klängig om man säger så haha.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

akjensdottir
8/25/17, 2:00 PM
#8

Mina katter vill mer än gärna med in på toaletten när jag är där, men bevare mig väl om bara den ena får gå med in och inte den andra. Trots att sambon är tillgänglig får jag absolut inte ha ena katten inne i badrummet medan den andra är utanför för då skriks det. Dessutom står de snällt på kö och väntar på varandra medan lådan används, alternativt går båda två samtidigt. I samma låda trots att vi har varsin till dem. Haha, de är så söta!

Dimocarpus
8/25/17, 7:56 PM
#9

Visst är de roliga och man undrar ibland hur de tänker. Typ "just det, jag behövde visst kissa också"… hahaha

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Tarotstollan
8/26/17, 1:05 AM
#10

Mina kommer gärna in på toa samtidigt som jag. Den äldste skall alltid  dricka vatten från badkarskranen, så jag måste alltid komma ihåg att sätta på kranen innan jag sätter mig. Ofta när han druckit färdigt kommer den yngste och skall dricka också.
Dessutom kommer de in en och en och kräver att jag skall borsta dem när jag ändå bara sitter där….😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
8/26/17, 7:16 AM
#11

#10 Katter alltså…😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Sandi92]
8/27/17, 5:39 PM
#12

Känner igen mig. Dom ska ofta på toa samtidigt som mig. Tyvärr ofta när jag ska duscha också. Bajslukt som blandas med duschångorna och doften av schampo.. xP

Pia-69
8/27/17, 7:09 PM
#13

#12 😂😂asgarvar! Mina pojkar är också nästan alltid med mig på toa, sitter gärna i knät när man sitter där… Bengalen följer gärna med in i duschen också, men så är dom ju kända för att gilla vatten också! 😻


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Annons:
Dimocarpus
8/27/17, 7:36 PM
#14

Nämen, här är man inte blyg inte (syftar på katterna)….  Spelar ingen roll, under toa besök är vi alla lika 😂

#13, blir inte din bengal rätt blöt av duschen? Det gör kanske inget? Det underlättar ju när man ska på utställning, slipper kämpa emot isf…

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Pia-69
8/27/17, 8:35 PM
#15

#14 Jovisst blir han det, men han älskar att bli handdukstorkad efteråt, riktigt njuter av det! Vet inte om bengaler behöver badas inför utställning som t.ex perserkatter, jag har mina endast till sällskap. 😊Kanske finns nån annan bengalägare här som kan svara på det?


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Upp till toppen
Annons: