Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 4696 ggr
Mill4
7/30/17, 8:28 PM

Mjau noga utvalt?

Adopterat en katt som skulle ha avlivats och denna katts kost var ju… kass… Nu är jag ingen expert men har försökt sätta mig in så gott jag kan.
Så jag åkte ju och köpte applaws torrfoder och mjau blötfoder och har börjat göra en övergång från det förra fodret.
Såg nu att mjau kommit ut med ett nytt torrfoder, Mjau noga utvalt. Jag är inte så jätte duktig att jämföra foder osv så vill gärna höra era tankar om denna nya variant. Diss eller hiss :P och hur mycket bättre är tex ett foder som Applaws i jämförelse?

Annons:
[RC1393]
7/30/17, 8:55 PM
#1

Snabbt kollat så såg jag 30 % kolhydrater i den, vilket logiskt sett knappast är tiptop för en karnivor med tanke på att kött knappt innehåller kolhydrater överhuvudtaget… Mjaus blötmat innehåller jämförelsevis 1 % kolhydrater. Har inte fördjupat mig i applaws men en snabb titt där också så föredrar jag nog det torrfodret till vilken katt som helst (fast jag ger ännu hellre blötmat eller råkost).

Mill4
7/30/17, 9:17 PM
#2

Ok! Jätte bra^^ Vi har tänkt att ge både blöt och torrfoder. Sen får vi se hur det blir i framtiden. Känns iaf bättre än hur han har ätit innan :( men då vet jag att "Mjau noga utvalt"kanske inte är ngt att fundera på att ge till katten.

[RC1393]
7/30/17, 9:49 PM
#3

#2 Det blir nog super🙂 Minns jag rätt hade vår "friskies" eller vad de heter, de där hemska gula, när han kom. Honom köpte vi ändå från djurskyddet🤐

Mill4
7/30/17, 9:56 PM
#4

Haha, den vi adopterade hade också Friskies! Tyckte det var hemskt att han ätit det hela sitt liv, Till och med jag tycker att det är skräp :P
Vi adopterade ju direkt från privatperson däremot och dem verkade inte bry sig nämnvärt om hnm.

tiger tok
7/30/17, 11:16 PM
#5

Skulle satsa på att ge enbart mjau blötmat!

Dimocarpus
7/31/17, 11:49 AM
#6

Inte vilka Mjau våtfoder som helst. Ta alla stora förpackningar samt de små i gelé för de är helt utan spannmål. Mousse i Mjau noga är också utan spannmål men resten inte. Undvik fisk och skaldjur smak. 

Applaws är också bättre val än Mjau torrisar. Bozita är också bra. 

Annars ett bättre val är MUSH vaisto cat (råfoder, färdiga köttbullar i olika smaker).  Lycka till, bra att du ser över kosten för det havererat så mycket smärta för dig och din katt.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Annons:
Mill4
8/2/17, 11:25 AM
#7

Har fått för mig att det är bra att ge torrfoder också?
Men om jag nu ger torrfoder och blötmat, hur mycket är normalt att ge under en dag?

Dimocarpus
8/2/17, 11:31 AM
#8

Mer våtfoder och mindre torrisar, så länge båda är helfoder så gör det inget. Det som gör katten får brister är att det inte är helfoder.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Upp till toppen
Annons: