Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 584 ggr
gickan87
2017-07-29 11:29

Ovaccinerad kattunge ute?

Frågar åt min granne, dem har nyligen hämtat hem en kattunge som inte är vaccinerad, dumt jag vet. Iaf så är dem ute med sin äldre katt i koppel och vill att den lilla också ska få hänga med. Men jag tycker att dem ska vänta tills hon är fullt vaccinerad. Eller gör det någon skillnad? Dem träffar inte andra katter men går såklart där andra katter passerat.

MVH Erika :)

Annons:
Aleya
2017-07-29 11:57
#1

Det gör en jäkla skillnad. Kattungen kan få kattpest och kattsnuva. Så be din granne vaccinera omgående

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

gickan87
2017-07-29 14:12
#2

Tid är bokad till nästa vecka. Säger åt dem att hålla ungen inne men får bara till svar att det är så synd om ungen som måste vara ensam inne. Ska försöka prata med dem igen.

MVH Erika :)

Carmarino
2017-07-29 15:13
#3

Det är väl i så fall ännu mer synd om bägge katterna om de skulle få kattpest och/eller kattsnuva? En vecka är ju inte så länge i det sammanhanget.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Aleya
2017-07-29 15:46
#4

#2 säg då att det är värre att vara sjuk i kattpest eller kattsnuva. Fattar inte vad det är med folk ibland.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Fridaaaa
2017-07-29 16:23
#5

Bättre att vänta tills den är vaccinerad.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: