Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 926 ggr
Fridaaaa
7/18/17, 1:17 PM

Kattgodis

Någon som vet om det finns kattgodis utan kyckling, spannmål och fisk?
Hon äter inget rått och helst inte torkat :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Darkylucy
7/18/17, 1:22 PM
#1

fins typ blött foder med räcka på burk och på packet abbore 🤔

the darkynessLyssnar på musik

Fridaaaa
7/18/17, 1:23 PM
#2

#1 Blötmat är inte godis :) Det är mat :) 

Ska vara utan fisk ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kattöga
7/18/17, 2:02 PM
#3

Cosma har Snackies gjorda på bl a rent nötkött och ren anka (samt kyckling o fisk som du inte vill ha).

Nu är dessa snackies frystorkade (jag vet, du ville helst inte ha torkat), men de är mjuka och porösa (så tipsar om dem i alla fall). 

Våra katter älskar dem (kyckling). De är lätta att smula över mat t ex, om man t ex serverar nån blötmat som katten inte riktigt vill äta. Smular jag över lite Cosma-godis över maten så blir plötsligt maten god! ;)
Jag försöker vänja två av katterna att äta Mush, och använder då dessa godisbitar.

Eftersom de är mjuka torkade små bitar så kan man smula dem så att de blir som  väldigt fint pulver också.

Rent kött/fisk, inga tillsatser. Och supergoda! Tycker alla våra katter. Och möglar i blötmat tror jag inte att de gör, som annat godis kan göra, eftersom det är rent kött (eller fisk).

Finns på bitiba.se o zooplus.se.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Monika_Larrson
7/18/17, 3:04 PM
#4

Orijens godis tycker jag är bra. Det är visserligen frystorkat men det finns flera sorter utan både fisk och kyckling. Om jag minns rätt heter en Regional red cat treat och så finns det två nya med bara lamm och vildsvin.

Fridaaaa
7/18/17, 5:14 PM
#5

#4 Orijen har jag testat - det totalvägrar hon :( 

#3  Synd att det var på dem sidorna hmm men kan kolla upp det ändå :) tack! :)
Hon kommer inte få det i maten, utan som lite godis ibland bara på helgen eller så :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kattöga
7/18/17, 6:27 PM
#6

#5 Så gör jag också, egentligen. Men dels är det rent kött, och dels gillar Mush bättre, sakta men säkert, när jag kan pudra lite torkad kyckling ibland. Eller smula ner en bit i något mindre bitar o sprida i maten. Då triggas matlusten i gång för det mesta

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
Fridaaaa
7/18/17, 6:47 PM
#7

#6 Mush äter hon redan som kost :) 
Men ja det är smart sätt om man vill lära dem äta viss mat :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
7/18/17, 8:33 PM
#8

Vet inte om jag missat det. Varför inte torkat eller rått?

Är ju oftast det som är uran spannmål.

Fridaaaa
7/18/17, 8:35 PM
#9

#8 Står i inlägget. Att hon inte äter det, dvs hon gillar inte det :) Speciellt inte rått. Enda rått hon äter är mush (kyckling med men får hon inte äta)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Darkylucy
7/18/17, 8:42 PM
#10

hahah #2 du har rätt fast då igen brukar jag ge det som godis i bland det eller sånt vanligt kött lax torrt kattgodis sorry annar vet jag ej🤔 hoppas du kommer på nåt😎

the darkynessLyssnar på musik

Fridaaaa
7/18/17, 8:44 PM
#11

#10 Mina får blötmat som kost eller mush :) 
Men jag ger inte bra mat som godis :D
Fisk är uteslutet för mina :) ej bra för katter :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kattöga
7/19/17, 12:31 AM
#12

Trist att hon inte får äta kyckling, annars hade jag kunnat skicka över några bitar för dig att prova… Men Cosma Candies Kyckling är det enda jag har hemma….  Men vill du prova dem, så säg till, så skickar jag några bitar som du kan testa!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Darkylucy
7/19/17, 12:36 AM
#13

katter är rätt kräsna genirealt mina två katter och morsans äter bara spesiela bara en del blöt foder en del mäst katt godis är svårt med katter

the darkynessLyssnar på musik

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Fridaaaa
7/19/17, 7:56 AM
#15

#12 Hon tål inte kyckling, tack ändå :) 
#14 Lämna tråden och trolla någonannanstanns

#13 Nu vill jag inte höra mer om blötmat tack, då det inte hör till tråden.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
7/19/17, 5:29 PM
#16

#3 Syrran kom med sån idag med anka. De kändes jättekonstiga haha!
Men Freya gillade den med anka i alla fall :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: