Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 570 ggr
Millaaann
2017-07-17 19:54

Avmaskning av kattunge

Jag avmaskade min kattunge igår då jag upptäckte att han hade spolmask i avföringen. Idag såg jag en mask komma ut ur rumpan, vilket jag såklart drog ut . Han hade även mask i avföringen. Ska jag avmaska honom igen eller kommer maskarna ut nu pga avmaskningsmedlet?

Annons:
Pia-69
2017-07-17 21:41
#1

Det beror på vilket avmaskningsmedel du har använt, läs bipacksedeln!


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Millaaann
2017-07-18 10:41
#2

#1 Jag har använt milbemax för kattungar. Där det står i bipacksedeln att det är en gång. Det stod inte i texten om maskarna kryper ut pga avmaskningsmedlet!

Pia-69
2017-07-18 10:56
#3

Okej! Vänta en vecka och se om maskarna försvunnit, om inte, avmaska igen! Lycka till! 😊


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Dimocarpus
2017-07-20 08:30
#4

Hade jag varit du, hade jag ringt till företaget och förklarat din situation och få svar sen ring till en veterinär. Om din katt är försäkrad så kan man numera ringa/mail frågor till sin veterinär så svarar de på dina frågor.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Wellcraft
2017-07-20 12:21
#5

De kommer förmodligen ut pga maskmedlet.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Maria
2017-07-20 12:51
#6

Jag tror precis som #5 att masken kommer ut på grund av att katten precis avmaskats.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: