Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 551 ggr
WornOut
7/14/17, 2:30 AM

Hormoner

Halloj!
Har en stor kille här hemma (norsk skogkatt/maine coon) som är ca 9-10 månader och kastrerad för drygt 5 veckor sen.
Hur länge kan man räkna med att dom har kvar "han-beteendet" ? 
Går nämligen runt en skabbig okastrerad hankatt i området(!) som har hoppat på våran två ggr redan. Verkar som att våran kisse fortfarande är ett hot för honom, annars skulle dom inte ryka ihop så tycker jag?
Dock har jag även sett det andra skrället jaga runt på andra katter här med..Riktigt dryg hane!

Men frågan alltså: Från kastration, hur lång tid tar det innan dom helt och hållet är kastrater och inte hane längre så att säga? :P 

Andra frågan: Tänkte knacka dörr i området och kolla om någon vill kännas vid hanen. Om inte, så funderar jag faktiskt på at ringa min kompis med vapenlicens..
Är det okej?  Vad tycker ni, rent moraliskt?
Jag misstänker att det är en vildkatt, men ska självklart kolla runt bland grannarna först.

Våran kisse vågar knappt gå ut pga denna katten :/ Skulle gärna bli av med den!

Hej så länge

ANMÄRKINING: Att hota med avlivning är INTE tillåtet här på Katter iFokus. Tråden kommer därför att låsas. // Lena - sajtvärd

Annons:
Maria
7/14/17, 7:24 AM
#1

Ta hand om din egen katt istället och håll den inne.

Är det okej?  Vad tycker ni, rent moraliskt?

Hur kan du ens tänka på att anlita en kompis med vapen????

Rent moraliskt borde du inte ha katt alls

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
7/14/17, 8:18 AM
#2

Om din katt blir påhoppad så måste du ju hålla den inomhus! 

Att din katt är kastrerad lär inte få den andra katten att sluta försvara "sitt" revir. 

Visst kan du leta efter ägaren för att tala om vad som sker, men vänta dig inte att den känner något ansvar.

Så du måste ta ditt.

Dimocarpus
7/14/17, 10:43 AM
#3

Kolla om katten har ägare i grannskapet. Om inte, ring till närmaste katthem för de kan hjälpa till. Att döda ett djur för att den beter sig naturligt, känns verkligen omoraliskt! Jag anser att man dödar ett djur om det lider av sjukdomar. En vildkatt är inte anledning nog att röva bort livet på den. De har all chans i världen att bli tam, bara man ger den en tid i människosällskap. En vildkatt har oftast ingen kontakt med mänskligheten och måste ständigt försvarar sig, precis som en tiger i vild tillstånd. Inte så konstigt tycker jag. Ta hand om din katt, gå ut i koppel om det är hemskt att din katt blir påhoppad.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Ominous
7/14/17, 10:49 AM
#4

Ta ditt ansvar och ta hand om din katt istället, istället för att kräva att hela världen ska anpassa sig efter dig, vad är du? Drottning över området? Skärpning. Det finns andra katter i området, de har rätt att finnas där. Passar det inte dig får du flytta

I wish I could write as mysterious as a cat

Lena
7/14/17, 11:02 AM
#5

Jag låser denna tråd med tanke på avlivningshotet som TS ger uttryck för. Det är inte tillåtet att hota med avlivning här på Katter iFokus. I den här gruppen jobbar vi för att höja kattens status.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: