Annons:
Etikettvila-i-frid
Läst 1973 ggr
Jix
2017-07-09 10:41

Sov gott lilla älskling

Hej allihop. Blir ett väldigt tråkigt första inlägg för mig här. Behöver skriva av mig lite. I morse  dog min katt. Blev väckt av pojkvännen vid 7tiden som berättade att katten inte andades. Ringde vet och började med hjärt- och lungräddning. Åkte direkt in till akuten där dom konstaterade att det inte fanns något vi kunde ha gjort. Troligen hjärtattack eller hjärnblödning sa dom. Möjligen medfött hjärtfel. Jag kan verkligen inte förstå att detta har hänt. Han har varit precis som vanligt. Inga tecken på sjukdom alls. Åt, drack och lekte som vanligt igår. Han blev bara 2 år. Det enda jag kan  trösta mig med är att han dog i sömnen och hade troligtvis inte ont då det gick väldigt fort enligt pojkvännen. Ena sekunden snarkade han och sen ramlade han ihop..  Vad gör jag nu? Vet inte riktigt hur jag ska gå vidare. Är så shockad fortfarande att jag inte har haft tid att vara ledsen. Har även systern till honom hemma. Vet inte hur hon kommer ta detta. Hon har aldrig varit ensam innan…. Är så svårt att skriva om detta men behövde verkligen skriva av mig. Sov gott älskling.. saknar dig redan❤

Annons:
lizton
2017-07-09 10:54
#1

Beklagar din sorg. Vilken chock för dig. Så plötsligt och inget man förväntar sig när en katt är så ung. En tröst är att katten slapp lida. 

Om din andra katt saknar honom kan du skaffa en till katt. En unge brukar vara lättast att sammanföra med en vuxen katt. 

Många katter är väldigt självständiga och bryr sig inte om andra katter. Din hane kommer att få mer tid av dig nu.

Honestyisdead
2017-07-09 13:10
#2

Beklagar!

Nettis!
2017-07-09 19:54
#3

Beklagar

Linnea.lindroth
2017-07-09 22:26
#4

<3 många kramar

jollycox
2017-07-10 15:46
#5

Beklagar! 🌺
Vet precis hur det är att förlora en katt så plötsligt då samma sak hände mig förra hösten. Inga tecken på sjukdom, helt som vanligt förutom att han inte riktigt ville äta kvällsmat(ovanligt för han), ca 20 minuter senare så bara ramlar han ihop och är som att han inte får luft. Vi kunde inget göra. Han blev nästan 7 år. Det är katten på min avatarbild här till vänster.
Jag har en äldre katt och han verkade inte må bra av att vara själv så jag fick börja leta efter en katt och en och en halv månad efter att katten dog så hämtade jag en underbar kattunge. Jag tror att mycket händer av en anledning. 🤗

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

burmamys
2017-07-10 17:28
#6

Åh så hemskt att förlora en kär familjemedlem så plötsligt! Beklagar din sorg.❤

Annons:
Aleya
2017-07-11 12:11
#7

Beklagar. Alltid hemskt när man förlorar ett djur.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Jix
2017-07-11 15:12
#8

Nu när shocken har lagt sig sitter jag här och bara gråter. Har gjort sen i söndags kväll. Jag kan bara inte förstå att han är borta. Har sånna skuldkänslor. Känns verkligen som att det är mitt fel. Tänk om jag hade varit vaken.. det kanske hade gått at rädda honom då. Tänk om han faktiskt visade tecken på sjukdom men jag inte såg? Vet att det absolut inte blir bättre av att tänka såhär men jag mår så dåligt över detta. Gör oxå väldigt ont i hjärtat att se min honkatt här hemma springa runt och skrika och leta efter sin bror. 

Vet inte riktigt vad jag gör nu. Kanske är för tidigt att tänka såhär men har redan börjat fundera på vad jag ska göra med min andra katt. Tror absolut inte att hon kommer trivas som ensamkatt. Hon är så otroligt social och vill alltid leka. Tror verkligen att hon behöver en kompis. Så har väl tänkt lite på om ska jag omplacera henne till ett hem med andra katter eller om jag kanske ska skaffa en ny katt. Bara tanken på att skaffa ny katt gör ont. Känns lite som att ersätta min älskling som precis gick bort.. och det känns verkligen inte ok. Men som sagt.. lite för tidigt att tänka så kanske. Får väl vänta ett tag och se vad som händer.

Förlåt för långt och rörigt inlägg men jag är verkligen helt förstörd. Har nog aldrig varit såhär ledsen förut. Jag saknar honom så mycket❤️

Carmarino
2017-07-11 16:48
#9

Beklagar verkligen sorgen. Det är alltid jobbigt när ett älskat djur går bort. Ofta känner man att "aldrig mer vill jag gå igenom det här", men hur det nu är så kommer man till en punkt när man känner att ett liv utan katt inte är något alternativ. Det kan dock ta tid, så jag tycker du ska vänta och se. Klart att din andra katt saknar sin bror, men även hon kommer att vänja sig så småningom.

Om du kan, så försök ägna dig extra mycket åt henne nu, så kan ni trösta varandra. Tror att det bästa för er båda är att skaffa en kompis till henne när ni känner er redo. En ny katt kan aldrig bli en ersättning, utan det är en egen individ som kan hjälpa er båda att komma över sorgen.

Veterinärerna sa ju att det troligen var hjärtattack eller hjärnblödning . Dessa brukar komma helt utan förvarning, så det är inte så konstigt om du inte märkt något. Oavsett om du hade varit vaken eller ej så hade du inte kunnat göra något, så du behöver inte ha skuldkänslor. Det var inte ditt fel att det hände.

🤗


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Aleya
2017-07-11 18:11
#10

#8 hjärnblödning samt hjärtdöd går ofta snabbt och smärtfritt för människa eller djur. Så du hade oavsett om du stått hos veterinär med katten inte kunnat göra nått. Allt beror på var blödingen slår till eller om det är nått med hjärtat vart det slår till. Så dom känslorna kan du lägga ifrån dig. Vi var tvungen skaffa en ny katt när vår älskade kattunge p g a misshandel hade fått sin bröstkorg förstörd. Och det skedde fort efter han var död för honan blev så ledsen. Och det kändes bra att hon fick en ny kompis, som dessutom var lik katten som dog.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: