Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1529 ggr
Derrtag
2017-06-21 09:11

Kan hon ramla/hoppa från balkong?

Snart ska vi resa bort och vi lyckades hitta kattvakt till vår kisse. Personen som kunda passa henne sa att hon hade balkong som är öppet hela dagen och hon har inte möjlighet att hålla den stängd. Katten är utekatt och vill alltid gå ut som hon nu inte ska få göra, men är det stort risk att hon hoppar eller ramlar från balkongen? Jag har frågat om hur högt upp balkongen var, men fick inte svar än…

Annons:
MonicaLagerquist
2017-06-21 09:13
#1

Där skulle inte min katt få bo om lägenhetsinnehavaren inte kan hålla katten ifrån balkongen.

Är det mer än fem meter upp så är det lag på innätning om katten ska vara på balkongen.

Stolt ägare till fem La permer

Derrtag
2017-06-21 09:17
#2

Okej… Ska söka vidare då, billigt är det ju, men om katten inte är i säkerhet😕

Carmarino
2017-06-21 11:30
#3

Risken är väldigt stor att katten antingen hoppar eller trillar ner, så jag hade inte heller vågat ha min katt där.

Det spelar ingen roll hur högt upp det är. De flesta katter gillar att gå på balkongräcken, och det är lätt hänt att de trillar ner. Även om de är duktiga på att klara fall från höga platser så är risken att de skadar sig eller dör väldigt stor om det är en balkong högt uppe.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Honestyisdead
2017-06-21 14:04
#4

En grannes katt trillade i vintras från balkongen och dog. Så det är farligt.

Uppkatten
2017-06-21 18:30
#5

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Derrtag
2017-06-21 19:28
#6

Tack för alla som har svarat❤️ Lösningen är då att leta vidare, man kan ju inte sätt nät på ett helt öppet balkong😐

Annons:
Derrtag
2017-06-22 08:38
#7

Nu har vi kommit på det bästa lösningen; grannen. Hon ska titta på katten några gånger, sen får katten stanna i sitt egna miljö😛

Återigen tack för era nyttiga svar❤️

ApanAnn
2017-06-23 01:02
#8

Vad skönt med en granne som kan komma och titta till katten två gånger om dan! För oss blev det kattpensionat, men katterna hade nog hellre stannat i sitt revir. He he.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Upp till toppen
Annons: