Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 924 ggr
Cassandra.B
6/14/17, 8:28 PM

Min katt är sjuk - HJÄLP! - förhöjda muskelvärden

Hej! 

Min katt har under de senaste veckorna inte mått bra och haltat (olika ben olika dagar), varit slö, ätit mindre än vanligt och varit allmänt hängig. Han ligger mest ner och vill inte gärna gå. Har varit inne hos vetrinären 2 vändor varar en av gångerna han fick ligga inne 2 dagar. De har tagit blodprov, rönkat, gjort ultrajud osv. och det enda de hittar som är fel är förhöjda muskelvärden. Han har fått penselin och verkade första dagarna svara på behandlingen då han haltade mindre. Idag är han dock mer halt igen (gått på pencelin + smärtstillande i 6 dagar).  Har givetvis ringt vetrinären igen men de vet inte vad det kan vara. 

Någon som varit med om något liknande eller vet vad detta kan vara? 

Mycket tacksam för svar!

Annons:
Cassandra.B
6/14/17, 8:47 PM
#1

Kan tillägga att katten endast är 7 månader gammal

Uppkatten
6/15/17, 5:49 PM
#2

Har han vaccinerats nyligen? Biverkningar vid vaccinering kan ju vara trötthet, feber, hälta och aptitförlust i enstaka fall…? Men det borde väl veterinärerna ha tänkt på i så fall…? "Förhöjda muskelvärden" är en term som jag inte känner till.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MonicaLagerquist
6/15/17, 8:28 PM
#3

Höga muskelvärden kan katten få om den är uttorkad.

Stolt ägare till fem La permer

Katthemsmatten
6/16/17, 11:21 AM
#4

#3 Fråga: borde inte en veterinär upptäcka det och sätta in i.v. behandling för att vätska upp katten? Låter ju inte som om det gjorts. (Eller så har TS inte nämnt det.)

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: