Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 568 ggr
[ylva.f]
2017-06-10 23:50

Något i halsen?

Förra natten vaknade jag av att min katt, som sov i min säng, började hosta så där som de brukar göra då de håller på att kräkas. Jag trodde ju att han hade spytt i min säng då det även hänt tidigare, men då jag tände lampan för att kolla efter så hade han inte alls spytt. Jag märkte att han på något sätt ibland nästan rapade, som om det fanns något i halsen/magen som irriterade honom. Nästa dag märkte jag att han hade samma problem, ibland var det nästan som att han hickade, eller iallafall kom det upp luft genom munnen. Nu i kväll märkte jag också att han verkade ha svårt att äta, han testade liksom men så kom de upp luft/hicka/rapningar eller var det nu är och det var som att han då inte kunde fortsätta. Min första tanke är att det måste vara något som fastnat i halsen/näsan eller något liknande, men jag blir orolig om han inte kan äta eller dricka, om han går med det en längre tid liksom. Men grejjen är ju att det är söndag och jag har inte riktigt koll på hur det är med veterinärmottagningen. Men vad tror ni, är det något i halsen som irriterar eller? Vet inte om det är brådskande, om jag ska försöka ta han till veterinären på söndag morgon eller om jag kan vänta till vardagen.

Annons:
Babydino
2017-06-10 23:50
#1

Astma

Babydino
2017-06-10 23:53
#2

Astma skulle jag tro. Ta katten till veterinären omgående. Vänta inte. Få en diagnos på vad det verkligen är. Det kan ju va något annat.

Vixxen
2017-06-11 01:47
#3

Utekatt? I så fall kan ett grässtrå ha fastnat i svalget. Uppsök veterinär!

Upp till toppen
Annons: