Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1097 ggr
Herveaux
6/10/17, 8:03 PM

Jackson Galaxy?

Jag har sett en del avsnitt av serien My Cat From Hell med Jackson Galaxy och har bara positiva vibbar från den killen.
Minns inte vilka säsonger jag sett, men tror att det är från dom tidigare snarare än dom senare, har också sett en drös videor från hans YouTube-kanal.

Till min fråga: Tycker ni att Jackson Galaxy är en bra källa till kunskap om katter och deras beteende? Håller han stilen så att säga?
Eller har det blivit mer och mer "underhållning" av programmet där publiken vill se mer extrema fall och en mer och mer klöst och biten CatDaddy?

Jag vill se mer av serien, men vart nojjig att den kanske har blivit mer underhållning än utbildning… 🤔


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
flocken
6/10/17, 9:12 PM
#1

Nu har jag inte katt . Men tittar på hans program. Tycker han är riktigt bra! Lägger vikt på motion o aktivering. Jag lär mig otroligt mkt utav honom. Jag är katt allergisk o kommer aldrig skaffa katt. Men tar det jag lär mig av honom vidare inom andra djurslag.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

ApanAnn
6/10/17, 10:35 PM
#2

Jag tycker att han gör mycket bra även om det är med lite konstigheter typ homeopatika ibland. Sen letar de ju fall som de inte visat förut i första hand, för att inte få bara samma problem att lösa hela tiden.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Karusell
6/11/17, 12:40 PM
#3

Tycker också de är bra. Har lärt mig massor av hans program.

Niiinah92
6/11/17, 4:36 PM
#4

Gillar hans sätt att se på sakerna från katternas perspektiv, det är ALDRIG katternas fel. Tycker väldigt mycket om att se på hans program även om det är lite grejer jag stör mig på men det är programmets uppbyggnad och inte hans sätt eller kunskaper så att säga. Har lärt mig väldigt mycket från honom.

Serien håller samma standard säsongerna igenom.

burmamys
6/12/17, 4:25 PM
#5

Jag gillar Jackson Galaxy, håller med #4 att hans perspektiv utifrån katten och dess behov tilltalar mig!😊 Han har ju lyckats göra en show som folk vill se, men som ändå inte tummar på denna viktiga grund att det är vi människor som behöver anpassa tillvaron för katten, för att lösa de problem som uppstår. Har inte sett honom pressa eller stressa katter för att t ex locka fram mer spektakulära reaktioner, utan jag upplever honom lika mjuk och uppmärksam mot katten i alla de avsnitt jag sett, även om jag inte sett alla.

Herveaux
6/12/17, 10:55 PM
#6

Vad roligt att läsa att min "människokännare" inte har tappat stinget och att Mr.Galaxy är så grym som jag vill att han ska vara! 😃

Tack, det var lugnande att se att programmet inte har ballat ur utan håller kvar vid kvalité och kunskap.

Så… ehm… vart…vart kan man se serien numera? Någon av streamingtjänsterna som erbjuder den? 🤔


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
flocken
6/13/17, 5:24 AM
#7

Har för mig animal planet har hans serie. Men repriser. Kanske även TLC eller är jag helt ute o cyklar? Sen ett litet + i kanten att han har ett utseende som tilltalar mig 🙊

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

micki78
6/13/17, 10:33 AM
#8

Jag brukar också kolla på hans program ibland, tycker han är bra och det verkar lösa sig med katterna efter han varit där och hjälp till. Jag kan tänka mig att alla program har med lite underhållning för att kanske göra det mer drastiskt eller så. Det är kul att det åtminstone finns ett kattprogram bland alla tv kanaler.

Honestyisdead
6/13/17, 10:44 AM
#9

Här aldrig sett det. Låter intressant.

SilverRosen
6/13/17, 11:56 AM
#10

Jag tycker han är fantastisk och konsistent i hans metoder att hjälpa katter.

Använde många av hans råd när vi adopterade vår hittekatt från katthemmet. Hans råd gav mig förståelse för hur katter tänker, att ha tålamod och vad de behöver för att känna sig trygga, hemma och självsäkra.
Han ger enkla logiska råd som är enkla att tillämpa även med mindre budget och små medel, han sätter även alltid katterna i första hand och rehabiliterar ägarna, styr ägarna till nya tankebanor. Alltid katternas välbefinnande som första prioritering, utesluter alltid fysisk orsak till katternas beteende innan han går in med det psykologiska.

Jag ger honom 5 stjärnor, han är bättre än hundviskaren Ceasar om man ska jämföra.

Herveaux
6/13/17, 12:43 PM
#11

#10 Ja, Milan är inget att hänga i julgranen… Bläää…🤮

-----------------------

Är det någon som har läst Galaxy´s böcker?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

ApanAnn
6/15/17, 12:28 AM
#12

Jag har köpt Catify to Satisfy som ebok, och den var fin och bra tycker jag. Lite DIY-tips, lite inspiration från coola kattmänniskor (omg vad det går att bygga om sitt hus till katterna för den som vill) och lite om vad katter behöver för att må bra. Katterna i fokus!

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

ApanAnn
6/15/17, 12:31 AM
#13

Den innehåller bland annat: - Basecamp - Skratching solutions - Let's talk about litterboxes - Cat superhighways

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Annons:
Herveaux
6/15/17, 10:47 AM
#14

För er som är nyfikna på vad Jackson Galaxy är för en filur och hur han ser på katt så är det här ett bra smakprov från en intervju utanför programmet My Cat From Hell, eller kolla in hans YouTube-kanal finns mycket intressant där.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Upp till toppen
Annons: