Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1357 ggr
vendelay
2017-06-06 17:43

Surefeed - lära katt

Jag har fortfarande inte skaffat mig några foderautomater men min vän har.

Det är två katter. Den ena katten hetsäter och får därför sin mat i olika aktiveringsskålar. De andra katten har fått en Surefeed-automat. Allting funkar men problemet är att katten måste sticka in huvudet väldigt långt för att luckan ska öppnas. De låter honom sitta och krafsa ett tag (de har även sett att han gjort det under natten, han krafsar bort mattan) och sen lägger de lite mat ovanpå så att han sticker in huvudet tillräckligt långt och luckan öppnas, han äter och sen börjar det om igen med att han inte får upp luckan.

Har ni några tips?

Jag har försökt googla men jag vet inte. Han är inte rädd för automaten eller luckan. Min enda tanke är att chipet kanske sitter för långt bak men det kanske låter konstigt??

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Lagavulin
2017-06-07 22:30
#1

Ha samma problem med min Maine Coon, chipet sitter för långt bak på nacken hans! Så jag byggde en box med chip avläsnings kattlucka som han får använda

Lagavulin
2017-06-07 22:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

.

vendelay
2017-06-07 23:45
#3

Smart!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Pia-69
2017-06-08 07:34
#4

Jag har märkt på mina 2 att det skiljer på känsligheten på chipen, mina 2 har olika fabrikat på sina chip. En kollega till mig fick chippa om en av sina katter för att få sin kattlucka till ytterdörren att fungera! Foderautomaten levereras ju även med ett chip som kan hängas i halsbandet om det skulle krångla. 🙂 Sen kanske du skulle kunna få låna din kompis automat bara för att prova om det är nåt för dig?


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

vendelay
2017-06-08 12:28
#5

Okej, tack!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Herveaux
2017-06-09 21:30
#6

#2 Vilket smart bygge! Lyxigt med privat matsal… 😎


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Upp till toppen
Annons: