Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 667 ggr
marsisen
2017-05-24 15:25

Hon haltar

Hej! Har de senaste två dagarna märkt att min katt haltar, eller drar efter lite med baktassarna precis som om hon sträcker sig i varje steg. Lägger in en video! När jag känner vart hon har ont är det i vecket vid bakbenen, hon reagerar även när man kliar henne på magen vilket vanligtvis är väldigt omtyckt. Hon tvekar när hon ska hoppa upp på saker, och har inte gjort det sen igår utan håller sig på golvet. Idag när jag kom hem hade hon även bajsat på golvet vilket kanske beror på att det t.o.m gör ont o lyfta benen till kattlådan. Min första tanke var artros som våran tidigare katt hade, men han var mer stel i benen… jag vet inte, mycket är likt men ändå olikt. Vi fick en tid bokad till vet på tisdag, men det skulle underlätta om någon varit med om liknande och kunde berätta vad man kan göra, vad det beror på eller vad vet gör osv. om det blir värre får vi åka in akuttid såklart, men än sålänge äter och dricker hon, kommer när man ropar och är liksom samma katt :)

animal power <3

Annons:
marsisen
2017-05-24 15:38
#1

Här är videon: (hoppas jag, det krånglat :P)

animal power <3

MonicaLagerquist
2017-05-24 16:30
#2

Inne eller utekatt?

Stolt ägare till fem La permer

[Wijnja]
2017-05-24 16:45
#3

Kan hon inte ha streck benet

marsisen
2017-05-24 18:19
#4

#2 hon är innekatt!

animal power <3

Katarina97
2017-05-27 02:17
#5

Hur gammal är hon? Jag tycker att det ser ganska likt ut som när min katt fick artros och jag kunde inte heller direkt känna att benet var stelt. Så jag skulle gissa på antingen artros eller en sträckning som #3 sa.

marsisen
2017-05-28 11:11
#6

#5 hon är 13 år, så det är ju rätt troligt! Hon har inte blivit sämre. När hon ligger ner så rullar hon runt och kan liksom inte bestämma ställning, som om hon inte vill ligga på bakbenen. Det är det beteendet jag aldrig sätt förut, även att hon verkar känslig på magen, då våran tidigare katt hade artros. Men vi ska i alla fall till vet på tisdag, vi får hoppas på att det är så ofarligt som möjligt!

animal power <3

Annons:
marsisen
2017-05-28 11:11
#7

#5 hon är 13 år, så det är ju rätt troligt! Hon har inte blivit sämre. När hon ligger ner så rullar hon runt och kan liksom inte bestämma ställning, som om hon inte vill ligga på bakbenen. Det är det beteendet jag aldrig sätt förut, även att hon verkar känslig på magen, då våran tidigare katt hade artros. Men vi ska i alla fall till vet på tisdag, vi får hoppas på att det är så ofarligt som möjligt!

animal power <3

Upp till toppen
Annons: