Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1338 ggr
ellenkantarell
2017-05-23 12:29

Furminator till Ragdoll

Någon som har testat Furminatorn till silkig päls utan underull? Furminator ska ju tydligen vara mest effektiv på lös underull… Har en dam hemma som, tyvärr alla innekatter, fäller ungefär konstant… Testat diverse olika verktyg såsom kardor och borstar, men så fort man lägger ner borsten och drar handen över ryggen på henne så yr pälsen igen😭 Pälsen är ju väldigt fin, så den flyger runt i luften… 

Furminatorn kostar ju några kronor, så det är ju ingenting man köper hem om man inte är säker på att det fungerar… 

Ännu en fråga, är det någon som har testat Espree Simple Shed Treatment/Schampo? Något att ha, eller onödigt?

Annons:
Pia-69
2017-05-23 13:06
#1

Det finns en Kopia på Furminator på Biltema! Är lite billigare kanske än orginalet? 🙂

http://www.biltema.se/sv/Fritid/Husdjur-tillbehor/Hund/Palskam-2000031829/


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Belzebubble
2017-05-23 14:13
#2

Vad jag vet ska inte furminator användas på Ragdolls på grund av att de saknar underull för då skadar man pälsen, den blir liksom "avskuren".  

Sen så kan jag säga att furminator är ok, men den skapar inte mirakel. Jag kan få bort en hel del päls från vår katt men spelar ingen roll hur länge jag sitter och borstar, han fortsätter fälla så fort jag lägger undan borsten. Det tar aldrig slut. ;)

Em_
2017-05-23 23:32
#3

Vi har furmninator till våra ragdolls. De har olika pälstyp men den funkar på båda. Tycker det blir stor skillnad på möbler och mängden dammråttor om man använder den någon gång varje/varannan vecka, speciellt nu på våren. Är riktigt nöjd med den. Min upplevelse är att den lösa pälsen lossnar först, men borstar man för länge på samma ställe börjar den skära av strån. Vet inte vad utställare tycker om den, men den duger utmärkt till att hålla efter "sällskapspälsar".


Lagavulin
2017-05-29 20:36
#4

Furminator på Ragdolls låter som overkill för mig

Upp till toppen
Annons: