Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1867 ggr
StarMagicJackson
2017-05-19 15:53

Ta med katten till kyrkan?

Hej! Tyvärr får man ju sällan ta in djur i en kyrka på grund av pälsallergi, men här är en gudstjänst där katter och andra husdjur är välkomna.🙂 Den hålls på ängen utanför Brännkyrka kyrka i södra Stockholm, på Kristi himmelsfärds dag. Någon som är sugen? Facebook-event: https://www.facebook.com/events/269901793413505/

Hundar, katter, minigrisar, marsvin, sköldpaddor och människor – välkommen till en gudstjänst för alla på ängen utanför Brännkyrka kyrka. Södertörns...
  • Redigerat 2022-03-28 07:38 av OberonsMatte
Annons:
Honestyisdead
2017-05-19 16:02
#1

Vad ska katten i kyrkan att göra?

vendelay
2017-05-19 19:17
#2

Jag är också väldigt nyfiken på varför katter (eller sköldpaddor, marsvin och andra som nämns i länken) skulle vilja befinna sig där?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

kattöga
2017-05-19 20:17
#3

#1 - #2 Jag tror inte att katter/djur har nån som helst önskan att få gå i kyrkan. Men - deras ägare kan ha motiveringar som gör att de vill att djuren ska få följa med.

Precis likadant tänker jag om utställningar! Inga djur vill egentligen delta i utställningar - deras ägare är de som vill det! Och djuren får anpassa sig efter ägarna….

Mina djur är fria, går inte i kyrkan, inte heller på utställningar, men om jag av nån anledning hamnar i en livssituation som förändrar mina livsinställningar, tro osv, så kan det kunna påverka djuren…. Jag hoppas att det inte sker dock!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

vendelay
2017-05-19 20:40
#4

#3 Bra skrivet.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Devya]
2017-05-20 13:12
#5

Tja, min kisse skulle kanske älskat det. Hon älskar människor och den uppmärksamhet som hon får. Hon blir riktigt till sig då folk kommer på besök eller då vi typ tar henne till veterinären. Hon ska gosa med alla där. :) Sen igen skulle jag nog ändå inte vilja ta henne i onödan någonstans. Borta bra men hemma bäst. :)

Min syster tar dock med sin katt vartän hon går och han fullständigt älskar det.

Upp till toppen
Annons: