Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 784 ggr
amandajoh
5/7/17, 9:17 PM

Känner katter detta?

Min mormor ska passa min katt i 2 veckor. Han springet framför benen på oss, kommer han göra det på henne med? Rädd han ska fälla henne… hon är 86 och går dåligt. Kan dom känna på sig att hon är äldre? Vår förra katt sprang runt benen på oss men inte på henne

Annons:
Pia-69
5/7/17, 10:10 PM
#1

Min mamma passade våra katter nyligen och när hon var på promenad ute med en av dom blev hon omkull sprungen av den (sprang mellan benen) och ramlade, som tur var gick det bra och hon fick "bara" en ond handled…
Så om din mormor bara är inne med katten så kanske det inte är någon större fara, och om ni förklarar för henne innan att hon måste vara försiktig och hålla koll på katten så hon inte snubblar om den är runt hennes ben! Och det kan ju mkt väl vara så att er katt är så smart att den känner att den är hos en äldre människa och därför är försiktigare än med er. 🙂


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

amandajoh
5/7/17, 10:19 PM
#2

Jag hoppas det går bra, tänker mest nätter när hon går upp på toa osv

Katthemsmatten
5/8/17, 4:33 PM
#3

Jag tror dessvärre inte att en katt förstår att det är en äldre person som tar hand om den.

Medarbetare Hittekatter iFokus

burmamys
5/9/17, 12:11 PM
#4

Min erfarenhet är att katterna förstår sinnesstämning och hur energisk en person är, vilket märks i hur de tar kontakt. Men när de busar och t ex leker jaga - jagas är de så inne i leken att de inte har någon koll på omgivningen och lätt springer in i den som råkar stå i vägen för deras framfart.

Upp till toppen
Annons: