Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 702 ggr
Josse016
5/6/17, 10:34 AM

Jagar nya

Hej ! :) Igår fick jag hem min lilla skrutt som är en ny hankatt (kattunge), och jag har en katt sedan innan som också är hankatt och är snart 8 månader. Första jag gjorde var att låta den lilla gå runt i badrummet och utforska medans Diezel var i köket. Jag bytte efter ett bra tag plats på dom så de fick lukta på varandras "områden" som de varit på. Efter lite luktande här o var så valde jag att stoppa in den lilla i transportbur igen och lät Diezel gå runt transportburen och få lukta. Blev lite pratande dom emellan, efter ett tag lät jag dom få träffa varandra utan något emellan dom. Det gick väldigt bra, under hela dagen har de varit i närheten utav varandra och gosat, tvättat varandra. MEN ! idag (ett dygn senare) så har det blivit så att Diezel kan bli lite hårdhänt i sitt tvättande och tillslut nafsar på honom, den lilla gör ingenting utan bara låter honom hålla på. Sen när den lilla springer iväg eller är utom synhåll så springer han ikapp och brottar ner honom, eller "stalkar honom" han gör honom absolut inte illa, inget morrande eller fräsande utan enbart spinnande och prat från bägges sida men blir ändå lite orolig :/ bör jag oroa mig eller är det här bara en 'fas' om vem.som bestämmer/uppfostran ? Tack så mycket på förhand

Annons:
micki78
5/6/17, 11:14 AM
#1

Det handlar om uppfostran och att han visar vem som bestämmer.  Det är helt naturligt att han gör så mot den lilla. Så länge den lilla mår bra och det inte går överstyr så bör du inte oroa dig. Men ha koll på dom dom första veckorna.

Josse016
5/6/17, 11:28 AM
#2

Kanon tack så mycket för ditt svar ! :D

Upp till toppen
Annons: