Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 716 ggr
Rorvers
5/3/17, 5:33 PM

Varningstecken?

Hej! Jag börjar bli lite orolig för min katt. Han har alltid haft väldigt mycket hull (inte överviktig) och varit en stor katt. Tycker han har blivit mycket smalare och människor som hälsar på har sagt samma sak. Han är inte underviktig utan mer normal nu, men är rädd att han ska bli smalare. Han har även slutat äta mjukmat och annan mat som han förut inte kunde få nog av. Nu äter han torrfoder men inte lika mycket. Han brukar vara bra på att jaga och äta möss, men det är svårt att veta. Han verkar må bra annars. Tex. Idag har han varit ute från 8 till 5, kom in och åt kanske en tugga med mat sen ut igen. Vi har förut haft problem med att han hetsätit så det är ganska stor skillnad. Är det normalt att katters matlust är lite fram och tillbaka? Bör jag kolla med veterinär för säkerhetsskull?

Annons:
Scorpio97
5/3/17, 9:50 PM
#1

Är du orolig tycker jag att du ska köra en veterinärkoll eller i alla fall ringa en veterinär och höra vad dom säger. Bättre att göra det en gång för mycket än en gång för lite :)


//Jessie

Wellcraft
5/3/17, 10:11 PM
#2

Kan det vara mask? Är det inte mask så borde en veterinärkoll vara på sin plats.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Clarissa
5/4/17, 11:43 AM
#3

Min katt blev i slutet av förra året smalare än vanligt, hon slutade äta nästan helt, vi fick bara i henne litegrann. Är så glad att vi kontaktade veterinären den stunden vi gjorde för hade vi väntat några dagar till hade hon antagligen inte funnits idag. Hennes lever hade tagit skada av att hon gått ner så mycket i vikt och hon var helt gul pga detta. Veterinären sa att man ska ta matvägran och viktnedgång på allvar då katter tar skada väldigt fort utav det. Så jag skulle rekommendera att kontakta veterinären direkt så kissen kan få hjälp om något skulle vara fel. Nu säger jag inte att din katt är sjuk, men hade Det varit jag hade jag definitivt kollat upp den en gång för mycket än inte alls. :) Lycka till och hoppas det inte är något allvarligt.

Rorvers
5/4/17, 8:42 PM
#4

Tack! Har avmaskat honom nyligen så tror inte han har mask. Ska absolut ringa veterinär.

Upp till toppen
Annons: