Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 5755 ggr
love-child
2017-04-29 17:36

Kattbajs på mattan :(

Hej på er alla fina kattälskare.

Vår lilla mjausan behövde inatt uträtta sina ärenden på min nya ryamatta (äldsta pojken råkade stänka dörren till toaletten) en sån där med lång lugg. Jag har skrubbat och hållit på halva dan men får inte bort den där hemska lukten som sitter i. Hon har en gg tidigare bajsat just där men den gången fick jag bort lukten. Fast hon hittade tillbaka. Hahaha. Värdens snällaste goaste katt annars, väldigt sällan hon gör något sånt. Det har dock hänt att hon får för sig att kissa på andra ställen trotts att dörren varit öppen till lådan. Den rengörs varje dag. Hur får jag bort lukten? Ni kanske har något bra tips här inne som kanske råkat ut för detta tidigare. Har haft katt innan men ingen har bajsat på en så stor matta. Den är 2 gånger 1,5 m så den e ju inte direkt lätt å bara bära in i duschen. Hahaha. Tack på förhand =)

Wish i was a little bit stronger Förlägen

Annons:
Sjuttan
2017-04-29 17:59
#1

Det finns luktborttagningsmedel att köpa. Troligen på många ställen men jag har köpt på Jula. Den jag köpte är en spray.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

love-child
2017-04-29 18:08
#2

Heter den något särskilt el är det sådan fy spray? Vet att jag läste någonstans för länge sedan att man kan använda ättika för att få bort lukten annars men vet inte om den ska blandas el liknande. Tack för svar =)

Wish i was a little bit stronger Förlägen

Magrat
2017-04-29 19:42
#3

#2 Finns en massa märken, vi brukade använda piss off citron om det skedde en olycka. Numera kör jag alltid med ättikssprit om olyckan är framme. Det luktar ett tag, men nog tusan får den bort doften, och den är ju lite billigare än sprayer avsedda för just doftborttagning.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Sjuttan
2017-04-30 10:50
#4

Den här var enbart för att ta nort lukt, ex efter rökning. Minns inte vad den hette, men personalen på Jula vet säkert. Borde även gå att kolla på Jula på nätet.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Sjuttan
2017-04-30 11:06
#5

Har just kollat via nätet. Den jag hade heter Oveck air, spray. Dom har visst någon ny nu som heter Odor-X. Veck är billigare än Door som kostar ca 100:- Lycka till!

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

love-child
2017-04-30 19:13
#6

Tack för alla svar. Synd att jag va på jula i lördags. Ska prova med en lite skvätt ättiksprit och fungerar inte det så får det helt enkelt bli jula igen. Tack igen alla =)

Wish i was a little bit stronger Förlägen

Annons:
Upp till toppen
Annons: