Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1339 ggr
johannacarina
4/27/17, 1:01 PM

Vägrar äta efter operation

Vi var på FORL operation i måndags hittills har katten ätit riktigt bra, men nu har hon börjat matstrejka. Katten vägrar både äta och dricka, vilket betyder att då får jag inte heller ge henne hennes värkmedicin…Har försökt med alla hennes favorit mat sorter, har försökt mixa maten o försökt mata med spruta men nejför…Ca 24 timmar klarar de sig, sen börjar läget bli akut….Men vad ska man göra då de är så förbannat envisa??

Annons:
NatasjaHemby
4/27/17, 1:17 PM
#1

När har ni tid för återbesök? Hur ser såret ut? Att aptiten blir sämre istället för bättre skulle kunna tyda på infektion i såret.

SE*Simbelmynes

Uppkatten
4/27/17, 5:20 PM
#2

Jag tänker också att hon har ont, och kan behöva kollas igen och få hjälp och smärtlindring för att kunna äta. Hur som helst så är det dags att ringa er veterinär för tips, råd och troligtvis akut-återbesök. Dricker hon inte så behöver hon sannolikt vätskas upp, och min gissning är att man då även passar på att smärtlindra henne via injektion. Men frågan är om hon har en infektion/inflammation som behöver åtgärdas…

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

jollycox
4/27/17, 8:59 PM
#3

Kan du kolla henne i munnen hur det ser ut?
Min katt slutade äta efter en tandoperation och då hade han fått en böld som spridit sig ner i halsen.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Pia-69
5/1/17, 8:04 PM
#4

#0 Hur har det gått med din katt?


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Upp till toppen
Annons: