Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 938 ggr
Emser90
4/20/17, 8:20 AM

Atopica orallösning hjälp!

Nu är det så att jag fick reda på att min katt har fått problem med ett långvarigt eksem på hakan som visade sig vara eosinofila plack som en slags atopisk dermatit och måste ge henne atopica orallösning varje dag i 3 månader och sedan varannan dag i 3 månader till . Jag vill kunna gömma det i blötmaten för att slippa fajtas med henne varje dag och inte låta det ta över hela min vardag :/. Så jag undrar om någon har nåt tips på bra blötmat som "tar över" mer i smaken då den här medicinen inte smakar så gott. Tack på förhand!

Annons:
[AnimeV4]
4/20/17, 11:56 AM
#1

Jag har gömt Plaque Off genom att smula min katts favoritgodis och blanda med vatten. Numera är det en Mushbulle per dag som gäller. Den mosas och blandas med varmt vatten🙂

https://animail.se/orijen-dog-treats-regional-red-56-7-g.html (SVINDYRT)

jollycox
4/20/17, 3:41 PM
#2

Forti flora är ett kosttillskott(pulver) som stabiliserar tarmfloran men den smakar också väldigt gott, verkade det som på mina katter.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Emser90
4/20/17, 4:05 PM
#3

Vad är en mushbulle? Kattgodis? :o Än så länge får jag ge det direkt i munnen på henne. Men vill gärna få in medicineringen i en del av vardagen och få henne att ta den i blötmaten. Men medicinens smak tar över blötmaten så då skippar hon det istället. Skulle vilja hitta nån mat med väldig stark smak som kan gå jämt med medicinen. Men det kanske inte finns? :(

[AnimeV4]
4/20/17, 11:07 PM
#4

#3 Mush är ett fodermärke. De tillverkar färskfoder för hund och katt. Det är kött, inälvor och ben. Helfoder🙂

ApanAnn
4/21/17, 10:14 PM
#5

Atopica smakar så äckligt så att det är lönlöst att försöka dölja smaken i foder. Ge i munnen och ge god belöning efteråt istället.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Emser90
4/22/17, 3:25 AM
#6

Joo jag har märkt det. Känns som vi kommer ha ett tufft halvår framför oss. Men men så länge det hjälper mot klådan så är det värt det i längden :). Så får köra på belöning istället, tack för all hjälp!

Annons:
Upp till toppen
Annons: