Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 520 ggr
[jessicasanden]
4/4/17, 9:03 PM

Ljumsbråck

Var och kastrera min 6 månaders Maine Coon katt idag. Då hade veterinären upptäckt att hon har ett ljumskbråck som inte gick att trycka tillbaka. Hon bad mig hålla koll så det inte blir större. Googlade lite om ljumskbråck och blev livrädd, står ju att folk fått åka in akut för att det är påväg att spricka. Hur vanligt är det med ljumskbråck på en kattunge? Hon är inte överviktigt och den verkar inte hindra hennes rörlighet på något sätt.

Annons:
2Sirius
4/4/17, 9:22 PM
#1

Aldrig hört om det innan, vet inte hur vanligt det är… Hade själv ljumskbråk, tog 4 månader innan det blev opererat, och då höll det sig oförändrat, så det måste inte vara akut heller. :)

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Vixxen
4/4/17, 9:57 PM
#2

Var kattungen besiktigad då du köpte den? Har du kontaktat din uppfödare?

Pia-69
4/5/17, 10:40 AM
#3

Ja som #2 säger så kanske det går under dolda fel! ☝️


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Katthemsmatten
4/5/17, 2:49 PM
#4

Bråck förekommer hos katt. Det kan bli akut, så veterinärens råd att hålla koll är adekvat. Däremot betyder det inte att katten inte kan vara ensam hemma på samma sätt som alla andra katter. Du ska bara hålla koll, varje dygn helst.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[jessicasanden]
4/5/17, 10:44 PM
#5

Katten är besiktad innan jag köpte henne. Läste i besiktningspapprerna att de kollar ljumskbråck men hon hade inte det då. Såg nu att jag uppfattat veterinären lite fel. Hon hade en svullnad i ljumsken som kändes som fett, men den gick inte att trycka tillbaka som ett bråck

Upp till toppen
Annons: