Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 738 ggr
JennyFrida
2017-04-04 08:31

Vinglig i bakbenen

Hej! En av mina katter har blivit stel i bakbenen och verkar ha kordinationsproblem. Hon slår nästan krokben på sig själv när hon har bråttom. Hon är vinglig liksom och har ibland svårt för att hoppa och det låter när hon hoppar ner som om att bakbenen inte "mjuknar" eller dämpar kanske är rätt ord?  (Hon är har nyss fyllt 5år och ja hon har haft kattungar) I övrigt så är hon som vanligt, kelsjuk, social och gosig. Är väldigt orolig för min älskade Molly ❤️ (Ska ringa veterinären och boka tid) Skulle bara vilja veta vad ni kattkunniga tror och få reda på vad eventuellt kan förvänta mig!

Annons:
Uppkatten
2017-04-04 08:38
#1

Jag vill inte spekulera, men det är viktigt att katten får komma till veterinär för undersökning. Håller tummarna för att det går bra för er. ❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Maria
2017-04-04 08:46
#2

Håller med om att det är svårt att gissa. Närmaste gissningen är väl att det är något neurologiskt men som sagt så behövs en veterinär.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Vixxen
2017-04-04 09:34
#3

Till veterinär! Kan vara allt från hål på trumhinnan till hjärnblödning…

tiger tok
2017-04-04 11:01
#4

Till veterinären fort! Gärna till en som är bra på katter! För en katt jag känner slutade det inte som man vill.. Men hans ägare väntade med veterinären, och vi fick aldrig något svar på vad det var. Säger inte att det behöver vara samma sak dock!

lizton
2017-04-06 21:36
#5

Om det är en gammal katt kan vinglighet bero på njurarna eller något med sköldkörteln. Om det är njurarna behöver katten specialfoder. Din katt är bara 5 år så det kanske är något annat. Veterinären måste ta prover.

[AnimeV4]
2017-04-06 21:37
#6

Hur går det?

Annons:
Upp till toppen
Annons: