Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1527 ggr
Anonym.ifokus
3/19/17, 11:01 AM

Katt café - Kvar?

Hej! Tänkte söka efter volontär jobb och kom på att det finns Café katt i Stockholm Klensmedsvägen 2. Men jag hittade inte så mycket information på google. Så jag undra om den fortfarande finns kvar. 

Tacksam för svar! :)

Annons:
OberonsMatte
3/19/17, 11:06 AM
#1

Stockholms katthem har flyttat och finns nu Nacka. http://www.katthemmet.nu/sidor/kontakt.aspx

Sajtvärd Katter iFokus

Anonym.ifokus
3/19/17, 2:35 PM
#2

#1 Aaha! Vet du om det finns volontär jobb för katter i Stockholm? Har hittat Nacka, Malmö tyckte att det är lite långt hehe. Men tack så mycket!!

OberonsMatte
3/19/17, 3:06 PM
#3

#2 Volontärer behövs på alla katthem. Vet ej var i Stockholm du bor, men Sthlms katthem i Nacka kommer man till med buss från Slussen och det är inte långt. Annars finns ju Kattstallet i Vällingby. http://www.kattstallet.se/stoed-oss/bli-volontaer.aspx

Sajtvärd Katter iFokus

vendelay
3/19/17, 6:15 PM
#4

Volontärer behöver alltid, oavsett område. Det finns inget område som har så många volontärer att du inte får plats, det lovar jag 🙂

I Stockholmsområdet finns Stockholms Katthem (Nacka), Kattstallet (Vällingby/Råcksta), Katthemmet i Vaxholm, Tasseland, Djurskyddet. Känner inte till alla dem men de kom upp när jag googlade "katthem stockholm".

Om du redan har erfarenhet av medicinering, skygga / aggressiva katter osv så går det också att söka som volontär till pensionat och liknande. Men ett sådant ställe tar (förhoppningsvis i alla fall haha) inte in någon utan erfarenhet och kunskap.

Lycka till!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Anonym.ifokus
3/19/17, 10:04 PM
#5

#3 Bor ca 1 h från Stockholm hehe, tack för länken! Skulle gärna vilja söka in där men är inte 18 år än :/ 

#4 Hittade inte mycket volontär jobb i närheten…har tyvärr ingen erfarenhet…

vendelay
3/19/17, 10:09 PM
#6

Vart bor du då? Du nämnde bara Stockholm, så det är därför vi rekommenderar ställen i Stockholm.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Anonym.ifokus
3/19/17, 10:13 PM
#7

#6 Österåker

Katthemsmatten
3/20/17, 11:23 AM
#8

Stockholms Katthem flyttade från Klensmedsvägen för 2 år sedan och finns nu på Skurusundsvägen 159, Nacka. www.katthemmet.nu . Katthemmet behöver alltid volontärer, såväl kattskötande volontärer, och värdinnor som volontärer som ställer upp på olika event dit Café Katt hör. Café Katt hålls första söndagen i varje månad. Dessutom söker man ibland volontärer för administrativa uppgifter. Stockholms Katthem är anslutet till SVEKATT.

Övriga SVEKATT anslutna katthem/kattorganisationer i Stockholmstrakten är Norrtälje Katthem, Djurhjälpen Vaxholm, Kattstallet samt Södertälje Katthem. Dessutom är Djurens Chans anslutna till SVEKATT. De har dock inte ett katthem utan arbetar med jourhem. Jag är övertygad om att samtliga gärna ser ett tillskott av volontärer.

Medarbetare Hittekatter iFokus

vendelay
3/20/17, 11:31 AM
#9

Beroende på vart i Österåker du bor kanske Djurskyddet funkar?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Anonym.ifokus
3/22/17, 9:19 PM
#10

#8 Tack! #9 Sökte på Google djurskydd Österåker men hittar inte något i närheten..? :(

vendelay
3/22/17, 9:46 PM
#11

http://www.djurskyddet.se/kontakt/foreningar/stockholm/

För det första vet jag ingenting om Djurskyddet men jag tror i alla fall att det är bra. För det andra ligger det inte i Österåker men om du ändå var beredd att ta dig till Telefonplan (där Katthemmet låg förut) så är detta kanske närmare ändå. Förutom just den i Haninge då kanske.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Katthemsmatten
3/23/17, 12:34 PM
#12

Tror att #9 avser Djurhjälpen Vaxholm.

Det är väldigt enkelt att ta sig till Nacka om man bor i Österåker och åker bil. Då tar man färjorna över till Värmdö och slipper köerna.

Medarbetare Hittekatter iFokus

vendelay
3/23/17, 12:42 PM
#13

#12 Nej, jag uppfattade det som att det låg inne i centrala Stockholm men det kanske var fel.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Anonym.ifokus
3/23/17, 8:22 PM
#14

#11 Tack så mycket! :) 

#12 Har tyvärr ingen bil

Anonym.ifokus
3/23/17, 8:22 PM
#15

#11 Tack så mycket! :) 

#12 Har tyvärr ingen bil

Katthemsmatten
3/27/17, 3:19 PM
#16

#13 Det du uppfattar ligger i centrala Stockholm skulle jag aldrig befatta mig med. Kattvärnet ligger i Haninge och dit är det långt för TS. Det närmaste torde alltså vara Djurhjälpen i Vaxholm. Ett SVEKATT ansllutet katthem, så där kan man känna sig lugn för att inga katter avlivas pga skygghet eller att de inte är sålda inom 90 dagar.

Medarbetare Hittekatter iFokus

vendelay
3/27/17, 4:28 PM
#17

#16 Jag håller med om att enbart SVEKATT-anslutna No Kill katthem är relevant. Jag visste inte att det inte var så med denna! Då tar jag tillbaka det jag skrev. Tusen tack för att du påpekade det!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

ApanAnn
3/27/17, 5:32 PM
#18

Djurskyddet kattvärnet i Haninge kör No Kill, men det ligger väldigt avigt till för någon som inte har bil.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Upp till toppen
Annons: