Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2461 ggr
johannacarina
2017-03-15 20:16

Efter FORL operation

Hej!

Vår 3 åriga Maine Coon katt har varit på sin första FORL operation förra veckans fredag (10.3) dvs för 5 dagar sen. De två första dagarna såg allt bra ut. I förrgår började hon få kväljningar och började "tugga tomt". Dvs låter som att hon tuggar något, men har inget i munnen. Hon har ännu 5 tänder som står i tur att dras ut den kommande månaden, men jag tänkte kolla om nån annan har erfarenhet av FORL efterbehandling och om nån annan haft komplikationer? Annars är hennes allmäntillstånd rätt så bra och hon busar, leker och äter helt okej….Ännu ger vi värkmedicin i 3 dagar…

Annons:
jollycox
2017-03-15 20:22
#1

Min kisse fick komplikationer efter tandutdragning. Eftersom jag barfade honom så har jag för mig att jag fortsatte ge rått kött, inte så bra i sår. (Jag vet inte han hade kanske fått komplikationer ändå.) Han slutade vilja äta, inte likt honom. Visade sig att han fått en böld i halsen och var tvungen att ha drän på halsen. Han har dragit ut tänder efter det och det har gått bra, då har han fått torrfoder och blötmat.

Har ni kunnat kolla i munnen? Ring och rådfråga veterinären. Kan ju också vara så att det bara kliar för att det läker.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

johannacarina
2017-03-15 20:31
#2

tack för ditt svar! vi har försökt titta i munnen, men hon låter oss inte riktigt titta ordentligt. Vi vet ju inte heller riktigt vad vi ska titta efter.  Men vi får nog så lov att ringa veterinären imoron, om inte annat så för vår eget sinnes ro…. Det verkar som att de e ngt som stör henne på höger sida….Man blir så orolig….:(

Pia-69
2017-03-15 21:02
#3

Har de sytt katten i munnen? Kan vara stygnen/trådarna som irriterar! 🤔


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Upp till toppen
Annons: