Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 604 ggr
Lubsan
2017-02-28 20:12

kräks upp mat

Vår ena katt kräktes upp mat hon åt i lördags, då tänkte jag att det var för att hon precis ätit och sedan börjat leka direkt, men i morse när jag vaknade så trampade jag i en spya (yeey) (mat denna gången också) och vi var vakna kanske 2 timmar efter dom fick mat igår, då spydde hon inte så måste kommit senare under natten.

Någon som vet vad detta kan beror på? om det är något att oroa sig för? Hon hets-äter inte eller så, eller ja hon är den som äter snabbast av våra två katter men hon äter lite granna, går därifrån, går tillbaka och äter resten en stund senare. 

Hon är pigg, bajsar, äter osv som vanligt.

Annons:
Maria
2017-02-28 20:30
#1

En av mina katter (15 år) har kräkts mycket i hela sitt liv. Vi har alltid tagit upp detta när han varit hos veterinären men de hittar inga fel på honom.

Vi kallar honom Spyman emellanåt.😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lubsan
2017-02-28 20:41
#2

Ja men dom har ätit samma mat sen vi fick dom (förutom i början då dvs), mjau blötmat. Vi köper portionspåsar med lite blandade smaker, senaste typ halvåret har dom fått smakerna med fisk också, funderade på om det är foderallergi men det borde väl ha märkts tidigare isåfall? Ska utesluta dom med fisk för säkerhetsskull.

Det är väl antagligen så att hon äter för fort. Men har aldrig hänt innan (dom har spytt när dom ätit kattgräs bara), men blev orolig när det hänt två gånger så tätt inpå varandra. Det är mat som inte blivit smält överhuvudtaget som hon spyr upp. Sen vet jag ju inte med säkerhet att det är samma katt, för såg bara den ena gången, men känns som det är det iallafall.

Upp till toppen
Annons: